Spersonalizowane rozwiązania

Gdy standard to za mało

Stosowanie nowoczesnych systemów informatycznych w firmach, to szereg korzyści, związanych szczególnie z optymalizacją i usprawnieniem szeregu codziennych czynności. Satysfakcjonujące wdrożenie wymaga poprawnej konfiguracji informatycznego środowiska pracy, m.in poprzez parametryzację programów w taki sposób, aby adekwatnie odpowiadały potrzebom organizacji.

Nie zawsze jednak standardowe rozwiązania są w stanie w pełni zaspokoić szybko zmieniające się potrzeby nowoczesnej firmy. W takim wypadku warto powierzyć stworzenie funkcjonalnych modułów i rozwiązań wykwalifikowanym zespołom programistycznym – takim jak reprezentanci Grupy MAP solutions.

Nasze prace projektowe poprzedza zazwyczaj szczegółowe określenie zasad współpracy oraz warunków technicznych przygotowywanego rozwiązania. Często ma ono postać dokumentu – analizy przedwdrożeniowej, która jest podstawą dalszych działań oraz stanowi materiał do późniejszej weryfikacji prac. Odwzorowuje się w nim m.in. procesy biznesowe zachodzące w firmie.

Jako firma, możemy poszczycić się wieloletnim doświadczeniem zdobytym w projektach realizowanych dla naszych Klientów. Decydując się na współpracę z MAP solutions, możecie Państwo liczyć na wnikliwą, twórczą analizę wymagań i przedstawienie koncepcji odpowiadającej potrzebom organizacji. Zrealizujemy projekt z użyciem najnowszych technologii i zapewnimy Państwu pełne wsparcie.

Wszystkie usługi mogą być realizowane w ramach umowy serwisowej, której podpisanie gwarantuje priorytetową obsługę przez naszą firmę.

Przykłady rozwiązań indywidualnych wdrożonych w 2021 roku:¹

1. Spółka inwestycyjno-deweloperska, w sektorze nieruchomości biurowych, magazynowych i mieszkaniowych. Świadcząca również kompleksowe usługi z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz procesami budowlanymi.

Rozwiązania indywidualne dla oprogramowania Symfonia Finanse i Księgowość:

  • Synchronizacja Planu kont ze słownikami;
  • Moduł do naliczania odsetek;
  • Wydruk potwierdzeń sald.

2. Kolejna spółka developerska zamówiła w MAP solutions wykonanie mechanizmu do zbiorczego wystawiania faktur, wraz z ich wysyłką, w postaci załączników PDF.

Istotą tego rozwiązania było m.in. wprowadzenie możliwości:

  • Wysyłanie faktur via email;
  • Dodawania nowych umów;
  • Zmiany harmonogramów wysyłki dokumentów;
  • Usuwanie i wyłączanie umów;
  • Podgląd utworzonych dokumentów;
  • Zawarcie na wydruku PDF indywidualnego konta klienta.

Generowanie faktur polega na uruchomieniu mechanizmu weryfikującego umowy zakwalifikowane do przetworzenia. Dla każdej z nich zostaje utworzona faktura, na podstawie której tworzony jest plik PDF, zawierający obraz faktury. Plik PDF zostaje przekazany na serwer do wysłania. Email zawierający plik PDF jest generowany przez dedykowany serwis oparty na koncie SMTP (zainstalowany na serwerze). Zawartość korespondencji z klientami jest stała. Oparto ją o przygotowany szablon .html, który można dowolnie edytować.

3. Spółka będąca ogólnopolskim dealerem samochodów niemieckiej marki premium, mająca swoje oddziały na terenie całego kraju, zamówiła rozwiązanie polegające na:

Eksporcie danych finansowych na potrzeby sprawozdań finansowych. To rozwiązanie zostało przygotowane do programu Symfonia Finanse i Księgowość. Zrealizowano je w technologii PRISM. Eksport danych następuje w sposób umożliwiający łatwe tworzenie zestawień dla poszczególnych oddziałów spółki, zawierających m.in. dane kontrahentów, pracowników, wyników finansowych, itp.

4. Kolejny ogólnopolski importer i dealer samochodów, prowadzący na polskim rynku dystrybucję samochodów, części zamiennych i akcesoriów oraz kompleksową obsługę serwisową brytyjskich marek premium, posiadający swoje oddziały w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Łodzi zlecił MAP solutions stworzenie funkcjonalności:

  • Importu dokumentów PK wraz z importem wymiarowania pozycji dokumentów;
  • Pobieranie danych z programów samochodowych (FKF – niektóre bazy, importy specjalne);
  • Modułu synchronizacji kontrahentów z centralnej bazy do baz spółek z obsługą parametrów dotyczących spółki docelowej.

5. Duże polskie studio graficzne i filmowe, specjalizujące się w tworzeniu grafiki komputerowej, animacji 3D i cyfrowych efektów specjalnych dla świata reklamy, filmu, sztuki, edukacji i rozrywki, zdobywca wielu międzynarodowych i ogólnopolskich nagród, powierzyło nam wykonanie Centralnej Bazy Kontrahentów. Nasze rozwiązanie pozwoliło na ujednolicenie planu kont, kontrahentów, słowników i jego elementów. Zmiana wprowadzana w jednym miejscu w systemie, widoczna jest w każdym oddziale spółki. Pracownicy upoważnieni do dostępu do informacji mają możliwość ich automatycznego wykorzystania, bez uprzedniego ręcznego wprowadzenia do konkretnej bazy. Dodatkowo został zastosowany system uprawnień przydzielanych konkretnym użytkownikom. Pozwala on np. na dodawanie kontrahentów, ale także akceptację tegoż dodania, co tworzy swego rodzaju bufor i daje kontrolę nad poprawnością wprowadzanych danych.

6. Kolejny na naszej liście wiodący polski deweloper lokujący swe inwestycje na terenie Warszawy i Gdańska. Zlecił nam przygotowanie szeregu rozwiązań indywidualnych, m.in.:

  • Narzędzia do automatycznego uzupełniania wymiarów na zapisach;
  • Mechanizmu do importu faktur z pliku Excel do oprogramowania Symfonia ERP Handel;
  • Modułu do synchronizacji kontrahentów z centralnej bazy do baz spółek, z obsługą parametrów dotyczących spółki docelowej;
  • Integracji z systemami ELO i Pivotal;
  • Obsługi procesu dodawania nowych kontrahentów.

7. Duże wydawnictwo i sklep internetowy rozszerzyło funkcjonalności naszej autorskiej aplikacji Inteli HR o raport ilości spóźnień oraz ich łącznego czasu – za dany okres w podziale na pracowników. Raport prezentuje w sposób szczegółowy godzinę wejścia i wyjścia pracownika informując również o różnicy czasu wynikającej z nieobecności. Dodatkowo wprowadzono funkcjonalność polegającą na sprawnym oznaczaniu dni, dla których zostało zaakceptowane wystąpienie godzin nadliczbowych. Nadgodziny wyliczają się na podstawie czasu rzeczywistego, zaimportowanego lub wprowadzonego ręcznie. Rozwiązanie umożliwia również podsumowania w zakresie komórek organizacyjnych.

8. Operator systemów biurowych, dysponujący jedną z największych w kraju sieci powierzchni biurowych, oferujący elastyczne biura i przestrzenie coworkingowe. Poprosił nas o stworzenie usługi web service realizującej zadania:

  • Utworzenia nowego kontrahenta i przekazania odpowiednich danych do oprogramowania Symfonia Finanse i Księgowość;
  • Modyfikacji danych kontrahentów;
  • Tworzenia dokumentów księgowych, m.in.: faktur zakupu, rejestrów VAT, informacji o transakcjach.

Rozwiązanie zostało oparte o Centralną Bazę Kontrahentów, dzięki której modyfikacje danych klientów są widoczne dla wszystkich uprawnionych użytkowników.

Jeśli zainteresowali się Państwo przedstawionymi funkcjonalnościami lub posiadają własne indywidualne potrzeby w zakresie poprawy funkcjonalności oprogramowania Symfonia lub Comarch, serdecznie zapraszamy do kontaktu.

¹ Nazwy naszych klientów zostały objęte tajemnicą zw. na ustalenia poufności wynikające z umów handlowych.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Podaj numer telefonu i adres email, skontaktujemy się!

oddzwonimy!

Dziękujemy za zostawienie swojego numeru telefonu!

Oddzwonimy jak najszybciej.