Systemy ERP – proste zarządzanie

Systemy ERP to oprogramowanie służące do zarządzania wszelkimi aspektami, działalności firmy – produkcji, handlu prowadzenia finansów, działu kadry oraz księgowości. Jest również pomocne w tworzeniu sprawnego obiegu informacji oraz wspiera i automatyzuje jej przetwarzanie. System ERP umożliwia bardziej wydajną współpracę wszystkich działów firmy w tym samym czasie. Wspiera w realizacji wszystkich funkcji zarządzania i stanowi jednocześnie uniwersalne i najbardziej zindywidualizowane rozwiązanie do kontroli zasobów. Dobór poszczególnych modułów, a tym samym stopień złożoności całego systemu, zależy wyłącznie od potrzeb klienta.

Oprogramowanie ERP gromadzi i przechowuje dane o codziennych czynnościach biznesowych firmy w jednym miejscu. Dzięki temu umożliwia wgląd w sytuację firmy i obszary, których działanie można jeszcze znacząco ulepszyć. Zapewnia również działanie zgodne z przepisami prawa (podatkowymi, finansowymi, prawa pracy itd.).

ERP umożliwia zwiększenie szybkości i wydajności niemal wszystkich procesów zachodzących w firmie. Ułatwia kontrolę zasobów i procesów produkcyjnych, będąc jednocześnie narzędziem w pełni dopasowanym do potrzeb każdej organizacji, w której jest stosowany. Dzięki swej stopniowalności jedynie od potrzeb klienta zależy jakie moduły oprogramowania będą tworzyć funkcjonalną całość. Każdy system ERP jest projektowany pod warunki występujące w danej organizacji. Właściwe rozpoznanie jej potrzeb stanowi o sukcesie wdrożenia tego rozwiązania, które prawidłowo zaimplementowane prowadzi do poprawy efektywności wszystkich procesów (np. szybkości i jakości produkcji, satysfakcji klientów z wytworzonych dóbr i usług, zmniejszenia kosztów ich wytworzenia, lepszego dostosowania oferty, wreszcie poprawy współpracy działów). Skutkuje to dostarczaniem produktów i usług zgodnie ze specyfikacją, na czas i bez zbędnych kosztów. Zakres dostępnych modyfikacji systemów ERP jest niemal nieograniczony dzięki integracji z istniejącymi systemami zarządzania.

Systemy ERP są niezastąpione w:

  • optymalizacji łańcuchów dostaw,
  • zwiększaniu wydajności pracy,
  • uelastycznianiu funkcjonowania organizacji i zwiększania ich odporności na nagłe zmiany,
  • ułatwianiu dostępu do danych dla pracowników,
  • zwiększaniu bezpieczeństwa i jakości procesów.

Wiedza płynąca z danych

Systemy ERP gromadzą i przechowują wszystkie rozproszone dane firmy w jednym miejscu, co daje możliwość ich wielowymiarowej interpretacji, dzięki której wypracowywane są nowe możliwości analizy i wyciągania z nich cennej wiedzy biznesowej. Pomagają w tym mechanizmy BIG DATA pozwalające na analizę dużych zbiorów informacji. Dane gromadzone są również przy użyciu narzędzi IoT (Internetu rzeczy), co daje pogłębiony wgląd w sytuację firmy i potrzeby klientów. Dzięki temu mamy możliwość ulepszenia działań i struktur organizacji. Dodatkowo każda z osób korzystających z systemów ERP może mieć czytelne środowisko pracy, ograniczone jedynie do najpotrzebniejszych dla niej informacji. Co zwiększa szybkość podejmowanych decyzji.

System rośnie wraz z organizacją

Systemy ERP, to narzędzia dynamiczne, które muszą dostosowywać się do nieustannych zmian w otoczeniu organizacji. Dbają np. o to aby prowadzone z ich pomocą działania i transakcje były zawsze zgodne z obowiązującym prawem (podatkowym, finansowym, prawa pracy). Ich dynamika objawia się również w skalowalności rozwiązań. W dowolnym momencie można wybrać procesy, które ulegną cyfryzacji. Również zmiana typu działalności lub poszerzenie oferty asortymentowej nie stanowi dla systemów ERP żadnego problemu.

Przyszłość w chmurze

Coraz więcej procesów w firmach odbywa się w sposób zdalny. Współczesne organizacje opierają się na rozproszonych zespołach pracowniczych, dostęp do danych z każdego miejsca na świecie jest więc ważnym elementem pracy. Systemy ERP są doskonałym narzędziem wspomagającym te możliwości.

Skalowalność kosztów

Decydując się na system ERP nie trzeba od razu korzystać z wszelkich możliwości jakie ono oferuje. Ważne jest aby wybrać kluczowe dla działania firmy obszary, w których wprowadzenie możliwości systemów ERP pozwoli na zwiększenie efektywności lub takie gdzie uwidacznia się największa potrzeba zmiany lub wsparcia.

Gdy konieczne jest rozszerzenie ich funkcjonalności – można to zrobić z pomocą interfejsu API, który jest pośrednikiem między systemem ERP a programem żądającym lub wysyłającym dane. Klienci, korzystając z interfejsów API udostępnianych przez dostawców, mogą projektować i dostarczać innowacyjne rozwiązania oprócz podstawowych usług świadczonych przez dostawcę API. Takie niestandardowe rozwiązania mogą zapewnić unikalne usługi i doświadczenie zgodne z potrzebami użytkowników. Zwiększa to wygodę i poprawia doświadczenia klientów.

Wdrożenie systemu ERP

Podstawą udanego wdrożenia systemu ERP jest dobry zespół wdrożeniowy, który powinien nie tylko znać się na implementowanym rozwiązaniu. Musi posiadać również umiejętności programistyczne pozwalające na uzupełnienie systemu o ewentualne indywidualne potrzeby klienta. Głównym jego zadaniem jest określenie funkcji systemu i opracowanie harmonogramu wdrożenia. W zależności od wielkości organizacji może on potrwać od kilku tygodni do kilku miesięcy. Na długość procesu może mieć wpływ również stopień automatyzacji produkcji, dostępna w firmie infrastruktura informatyczna, szkolenia pracowników z efektywnej obsługi systemów.

Klient musi też w jasny i  precyzyjny sposób określić swoje potrzeby biznesowe oraz zaangażować odpowiedni zespół pracowniczy do współpracy z zespołem wdrożeniowym. Dzięki temu unika się błędnego określania potrzeb oraz zapewnia większe wsparcie pracowników w tworzenie rozwiązań, które odpowiadają ich potrzebom.

Jak systemy ERP wspierają obszary biznesowe:

W obszarze zarządzania produkcją zapewniają wytwarzanie i dostarczanie produktów wysokiej jakości w konkurencyjnych cenach. Ułatwiają handel i zarządzanie magazynem np. poprzez likwidację problemów związanych z błędnym zamówieniem towaru, którego brak w magazynie lub zakup po złej cenie, itp. Przyśpieszają konstruowanie i prezentację oferty, oraz proces zamówienia i dostawy. Łatwo integrują się też z systemami firm kurierskich i platformami e-commerce.

Systemy ERP potrafią też automatycznie przesyłać wszelkie niezbędne dane do oprogramowania  księgowego, dbając przy tym o ich poprawność. Eliminuje to konieczność ręcznego przepisywania danych. Umożliwia też łatwe zarządzanie danymi kadrowymi i przyśpieszają generowanie potrzebnych dokumentów pracowniczych.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Podaj numer telefonu i adres email, skontaktujemy się!

oddzwonimy!

Dziękujemy za zostawienie swojego numeru telefonu!

Oddzwonimy jak najszybciej.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zobacz naszą politykę prywatności

Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu MAP solutions Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem Leśna 5b w Legionowie. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Zamknij