Moduł Analizy handlowe umożliwia tworzenie zestawień dotyczących sprzedaży, zakupów, zamówień, a także obrotów magazynowych, niezbędnych do analizy i optymalizacji działalności przedsiębiorstwa w tym zakresie. Rozwiązanie to współpracuje z programem Symfonia ERP Handel. Dzięki programowi można tworzyć raporty dla poszczególnych grup dokumentów – magazynowych, handlowych i zamówień.
Do tworzenia filtrów oraz pól wynikowych w raporcie można wykorzystywać wymiary analityczne kontrahentów i towarów.
Pola wynikowe – możliwość wskazania szeregu danych pobranych z kartoteki dokumentów, kontrahentów lub towarów.
Kontrahenci – możliwość filtrowania wyników dla pojedynczych kontrahentów lub dla ich grupy (zależnie od rodzaju kontrahenta, jego kodu, nazwy lub ich części lub poprzez wskazanie kontrahentów z kartoteki – filtry można łączyć ze sobą)
Towary – zaawansowany filtr towarów tworzony analogicznie, jak filtr kontrahentów.
Dodatkowymi kryteriami filtrowania są: magazyn, dział, a także rodzaje i serie dokumentów.
Na etapie wdrożenia aplikacji Analizy handlowe, istnieje możliwość zdefiniowania dodatkowych funkcjonalności, które będą dostosowane do indywidualnych wymagań Klienta.
Moduł Analizy handlowe funkcjonuje w oparciu o system Microsoft Access. Aplikacja ta działa w środowisku Run-Time, z tego powodu nie ma potrzeby zakupu licencji. Integralną częścią rozwiązania jest Hurtownia Danych aktualizowana raz dziennie.