GRUPA JTB

Branża: motoryzacyjna (sprzedaż samochodów – salony i serwis)

Wdrożone oprogramowanie:

System Symfonia i Forte u dealera Skody, Volkswagena i BMW

Głównym profilem działalności firmy Bednarek (obecnie Grupa JTB) jest sprzedaż nowych i używanych samochodów oraz obsługa serwisowa, a jej historia sięga 1992 roku. Marka firmy budowana była na obsłudze klientów samochodów Skoda. Pierwszy salon, a zarazem siedziba firmy, powstała w Dobroniu przy ul. Wrocławskiej 18.

W roku 2005 został otwarty drugi salon samochodowy marki Skoda w Łodzi na ulicy Szczecińskiej 38A.
We wrześniu 2010 roku, w sąsiedztwie Skody, rozpoczął swoją działalność  kolejny obiekt, który ma w swojej ofercie samochody marek Volkswagen oraz Volkswagen Samochody Użytkowe. Doświadczenie zdobyte podczas wieloletniej działalności w branży motoryzacyjnej umożliwiło podjęcie kolejnego, ambitnego wyzwania, a mianowicie w marcu 2012 roku, w drugiej części Łodzi przy ul. Rokicińskiej 190, otwarte zostało kolejne dealerstwo – Premium Arena, które posiada w swojej ofercie samochody marki BMW i MINI. Aktualnie Grupa JTB w siedzibie i czterech oddziałach zatrudnia łącznie ok. 200 pracowników, natomiast jej roczne obroty sięgają 130 mln zł.

W związku ze wzrostem firmy, poszerzaniem oferty i zwiększającym się zapotrzebowaniem w zakresie wsparcia pracowników w bieżącej działalności, podjęta została decyzja o wdrożeniu systemu informatycznego, który przede wszystkim miał umożliwiać dostosowywanie go do zmieniających się potrzeb Grupy JTB.

– Ważnym czynnikiem, który braliśmy pod uwagę podczas podejmowania decyzji, było zapewnienie komunikacji z systemem DMS, bezpieczeństwo zapisów, intuicyjna obsługa, a także powiązanie poszczególnych aplikacji ze sobą – wspomina Wojciech Makowski, Dyrektor Finansowy Grupy JTB – Ze względu na rekomendacje importera i elastyczność programu wybór padł na System Symfonia i System Zarządzania Forte.

W Grupie JTB, zarówno w siedzibie, jak i oddziałach, wdrożone zostały aplikacje:  finansowo – księgowe z linii Symonia i Forte, programy Symfonia – Kadry i Płace, Środki Trwałe oraz Analizy Finansowe. Wdrożenie objęło łącznie 25 stanowisk oraz dwa serwery, a wykonane zostało przez firmę MAP solutions Sp. z o.o., która posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie sprzedaży, wdrożenia i serwisowania programów Symfonia i Forte. Poszczególne elementy implementacji systemu omawia Daniel Miśta, Kierownik Działu Wdrożeń MAP solutions Sp. z o.o.:

– W pierwszej kolejności wykonana została instalacja i połączenie wszystkich modułów oprogramowania Symfonia i Forte – ze względu na liczbę miejsc powstawania kosztów, zdefiniowanie schematów księgowań było procesem wymagającym dużego nakładu pracy,  która miała pozostawić schematy na tyle otwarte, żeby w każdej chwili można było je modyfikować  w miarę zmieniającej się sytuacji w firmie. Następnie skonfigurowana została współpraca z zewnętrznymi systemami DMS (Skody i Volkswagena) w zakresie księgowań i raportowania do Grupy JTB, co przełożyło się na automatyzację tych procesów. W ostatnim etapie zoptymalizowaliśmy pracę na rozrachunkach poprzez rozdzielenie bazy na dodatkowe pliki, a także przekierowaliśmy pracę części pracowników bezpośrednio na serwer terminali, w celu zwiększenia wydajności bieżących czynności, jak i procesów serwisowych. Podczas wdrożenia zastosowaliśmy narzędzia technologiczne, jak MS SQL Server, Pervasive Software oraz VBA.

Oprogramowanie jest stale serwisowane przez firmę MAP solutions Sp. z o.o. – kontynuuje Daniel Miśta, Kierownik Działu Wdrożeń:

– Ścisła współpraca z użytkownikami wdrożonego systemu oraz uwzględnianie wszelkich zmian w specyfice działalności, uwag i potrzeb Klienta, umożliwia pełne wykorzystanie i elastyczne dostosowanie funkcjonalności, jakie posiadają zastosowane programy.

Grupa JTB w bardzo świadomy sposób inwestuje w rozwój swojego systemu,  w celu utrzymania jak największej wydajności, jakości pracy i podążania za najnowszymi rozwiązaniami dostarczanymi przez branżę IT. Wdrożone systemy Symfonia i Forte,  pozwalają zaoszczędzić czas oraz zautomatyzować wykonywanie rozliczeń w firmie, a aktualizacja systemu daje możliwość współpracy z programami zgodnymi z przepisami.

– Dzięki połączeniu poszczególnych aplikacji posiadamy możliwość wykonywania niezbędnych w procesie decyzyjnym zestawień i analiz – mówi Wojciech Makowski, Dyrektor Finansowy.

– Wykorzystywany system od 10 lat nadąża za zmieniającymi się potrzebami naszej firmy. Bardzo ważne jest dla nas, żeby dostosowywanie oprogramowania do procesów zachodzących w Grupie JTB, przebiegało w sposób niezakłócający codziennej pracy we wszystkich jej oddziałach, a taki efekt osiągamy dzięki współpracy z firmą MAP solutions Sp. z o.o. i oprogramowaniu Symfonia i Forte  – podsumowuje Wojciech Makowski, Dyrektor Finansowy Grupy JTB.

Inne wdrożenia, które mogą cię zainteresować

Witex Handel Sp. z o.o.

Branża: spożywcza - sprzedaż (hurtowania spożywcza) Wdrożone oprogramowanie: Sage Symfonia ERP (Forte) Rozwiązania indywidualne mTrade (więcej…)

czytaj więcej

Pawtrans Sp. z o.o.

Branża: transportowa i paliwowa Wdrożone oprogramowanie: Sage Symfonia ERP (Forte) Sage Symfonia Rozwiązania indywidualne Integracja z systemami zewnętrznymi (więcej…)

czytaj więcej

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Podaj numer telefonu i adres email, skontaktujemy się!

oddzwonimy!

Dziękujemy za zostawienie swojego numeru telefonu!

Oddzwonimy jak najszybciej.