Branża: nieruchomości (usługi)
Wdrożone oprogramowanie:
Cushman & Wakefield to międzynarodowa firma doradcza działająca od ponad 90 lat w branży nieruchomości. W Polsce funkcjonuje od 1991 roku, zatrudnia około 150 pracowników i zajmuje się pośrednictwem w obrocie oraz zarządzaniem nieruchomościami, projektowaniem powierzchni oraz zastępstwem inwestorskim na każdym etapie powstawania i eksploatacji nieruchomości. Cushman & Wakefield doradza także w zakresie wyceny, planowania i badań strategicznych oraz analizy portfeli nieruchomości.
Oprogramowanie Sage pozwoliło firmie Cushman & Wakefield Polska zautomatyzować i ujednolicić procesy raportowania
i fakturowania.
Efektywność to jedna z głównych zasad współczesnego biznesu. Branża nieruchomości nie jest tu wyjątkiem, dlatego firma Cushman & Wakefield Polska oczekiwała stałego zwiększania wydajności działań swoich pracowników, automatyzacji procesów i optymalizacji pracy firmy. Krótko mówiąc – szukano rozwiązania informatycznego, które wesprze firmę w osiąganiu tych celów. Miało ono również spełniać specyficzne wymogi. Firma, jako część globalnej korporacji, zobowiązana jest bowiem do przestrzegania ujednoliconych standardów finansowo-księgowych. Zasada ta dotyczy m.in. metod prowadzenia rachunkowości, ale także sposobu oraz narzędzi do kontroli i raportowania. Obwarowania te powodowały, że firma wymagała od integratora oprogramowania dostosowania używanego lokalnie programu finansowo-księgowego do międzynarodowych standardów swej korporacji.
Pierwszy moduł systemu SYMFONIA® Forte, wdrożony w Cushman & Wakefield, to Finanse i Księgowość Forte. – Aplikacja została zainstalowana na czterech stanowiskach i połączona z narzędziem Homebanking, umożliwiającym współpracę systemu SYMFONIA®z programami bankowości elektronicznej – mówi Sławomir Groszyk, Dyrektor Działu Wdrożeń MAP Solutions Sp. z o.o., Złotego Autoryzowanego Partnera Sage.
W ramach implementacji system SYMFONIA® Forte został indywidualnie skonfigurowany zgodnie z wymaganiami firmy Cushman & Wakefield. – Ta elastyczność, czy inaczej mówiąc możliwość dopasowania do indywidualnych potrzeb, to jeden z głównych argumentów, które skłoniły klienta do wyboru programów z rodziny systemów SYMFONIA® – dodaje Sławomir Groszyk.
Udana implementacja modułu Finanse i Księgowość Forte stała się pierwszym krokiem do wdrożenia w Cushman & Wakefield kolejnych modułów systemu SYMFONIA®. Zdecydowano się m.in. na narzędzia do analiz, kontrolingu i sprawozdawczości.
– Wybrano rozbudowany pakiet programów do szeroko rozumianej analityki finansowej i zarządczej – mówi Sławomir Groszyk. W Cushman & Wakefield zainstalowano kolejne moduły systemu SYMFONIA® Forte: Środki Trwałe Forte 2007 (na czterech stanowiskach) oraz Kontroling Forte (z którego korzysta trzech użytkowników), a dodatkowo zintegrowano z systemem program Analizy Finansowe Premium 2006 (na jednym stanowisku).
Dobór i instalację tych aplikacji poprzedziła analiza przedwdrożeniowa. – Etap ten jest najistotniejszym elementem w każdym tego typu projekcie. To wówczas odbywa się zarówno dobór odpowiednich programów z rodziny systemów SYMFONIA®, jak i projektowanie wszelkiego rodzaju rozwiązań dodatkowych – mówi Sławomir Groszyk z MAP Solutions. Moduły dodatkowe, choć funkcjonalnie i fizycznie zintegrowane z programami z rodziny systemów SYMFONIA®, tworzone są zazwyczaj „na miarę” – by odpowiadały indywidualnym potrzebom klientów. Tak było i w tym przypadku.
– Na podstawie analizy przedwdrożeniowej doszliśmy do wniosku, że konieczne będzie stworzenie dodatkowej funkcjonalności dającej możliwość importu i eksportu danych do wielowymiarowych arkuszy kalkulacyjnych, które w Cushman & Wakefield są wykorzystywane do raportowania – mówi Sławomir Groszyk. Tę dodatkową funkcjonalność zaprojektował i stworzył MAP solutions. – Przed wdrożeniem systemu SYMFONIA® tworzenie raportów i zestawień na potrzeby kontrolne i sprawozdawcze odbywało się ręcznie, poprzez żmudne gromadzenie w jednym arkuszu programu Microsoft Excel danych z wielu źródeł – mówi Barbara Pakuła, Główna Księgowa Cushman & Wakefield Polska.
Poza wspomnianymi wcześniej modułami do kontrolingu i sprawozdawczości wdrożenie obejmowało również moduł Handel Forte w wersji 2007. Zainstalowano go na czterech komputerach w firmie. Także w tym przypadku konieczna była rozbudowa o dodatkowe, dopasowane do potrzeb Klienta funkcjonalności. – Jednym z elementów, który został dostosowany był proces wystawiania faktur – mówi Sławomir Groszyk, Dyrektor Działu Wdrożeń MAP solutions. – Nasze rozwiązanie pozwala Klientowi wystawiać faktury zgodnie z korporacyjnym wzorcem przyjętym globalnie w Cushman & Wakefield, uzupełniając dokumenty o dodatkowe informacje – wyjaśnia Groszyk.
Moduł Handel został także dostosowany i wzbogacony o możliwość tworzenia dodatkowych zestawień do analizy dokumentów sprzedaży oraz importu dokumentów z plików zewnętrznych.
Pytani o największą korzyść wynikającą z wdrożenia, przedstawiciele Cushman & Wakefield wskazują na automatyzację procesów, dzięki której ograniczono ryzyko – potencjalnie kosztownej – pomyłki wywołanej błędem człowieka.
– Rozwiązania z rodziny systemów SYMFONIA® znacząco przyczyniły się do podniesienia efektywności pracowników, którzy mogą teraz dokładniej i szybciej niż dotychczas wykonać swą pracę – dodaje Barbara Pakuła. – Program „przejął” od nas wiele mechanicznych czynności, które wcześniej musieliśmy wykonywać ręcznie. Dziś z jego pomocą niemal jednocześnie wykonujemy setki różnych czynności.
Branża: wynajem budynków i nauka jazdy Wdrożone oprogramowanie: Sage Symfonia ERP (Forte) Sage Symfonia Nasz Bank Kursy NBP Rozwiązania indywidualne (więcej…)
czytaj więcejBranża: Ubezpieczenia medyczne Wdrożone oprogramowanie i usługi: Elektroniczny Obieg Dokumentów (więcej…)
czytaj więcej