Martis SA

Branża: agencje reklamowe

Wdrożone oprogramowanie:

Martis SA to agencja reklamowa z niemal 20-letnią tradycją. Oferuje klientom – zarówno dużym, jak i małym firmom – indywidualne, „szyte na miarę” strategie budowy, pozycjonowania i komunikowania marki, rozwinęła także działalność w reklamie społecznej. Agencja wykorzystuje działania ATL oraz BTL. Rozwój firmy oraz specyficzna i bardzo konkurencyjna branża, w jakiej działa, sprawiły, że niezbędna okazała się rozbudowa systemów informatycznych dla agencji.

Konieczne było zautomatyzowanie obiegu informacji i dokumentów, stworzenie bazy danych kooperantów, a także historii kontaktów i bazy projektówopowiada Arkadiusz Artemjew, Prezes Zarządu Martis SA.

Niezbędne okazało się zaimplementowanie kompleksowych rozwiązań klasy CRM. Wybór padł na aplikację Sage – Doradca Handlowy Forte.

Początkowo braliśmy pod uwagę różnego rodzaju programy do zarządzania relacjami z klientami. Szybko okazało się, że jedynie rozwiązania SYMFONII® pozwolą nam na integrację z używanym w firmie oprogramowaniem finansowo-księgowymmówi Arkadiusz Artemjew.

Analiza potrzeb

Doświadczenia Martis SA z blisko 10-letniej współpracy z firmą MAP solutions, Złotym Autoryzowanym Partnerem Sage sprawiły, że właśnie tego integratora zaproszono do współpracy przy projektowaniu i wdrożeniu rozwiązań CRM.

– Analiza potrzeb klienta, którą prowadziliśmy przed przystąpieniem do prac, wykazała, że konieczne będzie nie tylko zaimplementowanie aplikacji CRM – czyli programu Doradca Handlowy Forte – ale i zaktualizowanie programu Finanse i Księgowość oraz instalacja aplikacji Handel Premium 2007mówi Sławomir Groszyk, Dyrektor Działu Wdrożeń MAP solutionsAgencja Martis korzystała wcześniej także z modułów Płace oraz Faktura SYMFONII® Premium i te elementy pozostawiono bez zmian, aktualizując jedynie ich wersje.

Najważniejszym wnioskiem, który wynikał z analizy przedwdrożeniowej, była konieczność stworzenia dodatkowego modułu – nazwanego  „Projekty”.

­Bardzo ważna była dla nas możliwość analizowania kosztów i zysków, a tym samym mocnych i słabych stron projektówuzasadnia Arkadiusz Artemjew, Prezes Zarządu Martis SA.

Tych funkcji nie miał klasyczny CRM. Zdecydowano się jednak na implementację elastycznego rozwiązania Sage, dzięki czemu możliwe stało się stworzenie dodatkowych, zintegrowanych modułów, które sprostały wymaganiom agencji Martis SA.

Wdrożenie rozpoczęło się od wspomnianej rozbudowy programu księgowego. Aplikację SYMFONIA® Finanse i Księgowość Forte zainstalowano na trzech stanowiskach. Pracownicy zajmujący się bieżącą obsługą projektów i kontaktami z klientami zostali zaś wyposażeni w dodatkowy program Doradca Handlowy Forte. Zainstalowano go na dwunastu stanowiskach.

Połączenie z sercem firmy

Najciekawsza była jednak nie sama instalacja, ale powiązana z nią integracja aplikacji Doradca Handlowy Forte z używanymi wcześniej w firmie programami do zarządzania, a także implementacja dodatkowych modułów. Dzięki tej integracji dane z aplikacji Doradca Handlowy Forte trafiają bezpośrednio do pozostałych programów z rodziny Sage, a wymiana potrzebnych danych odbywa się już bez konieczności wielokrotnego ich wpisywania w różnych modułach systemu.

­Informacje z modułów CRM oraz z programu SYMFONIA® Handel Premium automatycznie trafiają do serca firmy czyli programu finansowo-księgowego. Dzięki temu mamy nad nimi pełną kontrolętłumaczy Arkadiusz Artemjew, Prezes Zarządu Martis SA.

Kontrola online

Niebagatelne znaczenie dla funkcjonowania Martis SA ma dodatkowy moduł „Projekty”, stworzony przez MAP solutions. Pozwala on nie tylko na bieżącą kontrolę każdego projektu na dowolnym etapie jego prowadzenia, ale daje też możliwość pełnego raportowania. Osoby nadzorujące mogą uzyskać m.in. informacje o aktywności każdego z pracowników zaangażowanych w dany projekt, a przede wszystkim zapobiegać ewentualnym opóźnieniom czy błędom.

­Taki nadzór oraz tworzenie dowolnych raportów jest możliwe nie tylko z poziomu aplikacji, ale z dowolnego miejsca świata. Wystarczy dostęp do Internetutłumaczy Arkadiusz Artemjew.

Aplikacja wspiera również procesy planowania: dostarczając informacji np. o statusie projektów pozwala z wyprzedzeniem zadecydować o alokacji zasobów (np. przesunięciu pracownika do najbardziej w danym czasie obciążonego zespołu). Większa efektywność codziennej pracy skutkuje m.in. tym, że agencja może przystąpić do większej niż dotychczas liczby przetargów.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że zapewnienie szybkiego dostępu do spójnej, kompleksowej wiedzy nt. działań firmy wpłynęło na szybsze niż dotychczas wprowadzanie nowych pracowników do codziennej obsługi klientów agencji.

Dalszy rozwój

Udane wdrożenie programu SYMFONIA® Doradca Handlowy Forte, jego integracja z posiadanym już rozwiązaniem finansowo-księgowym, a przede wszystkim duża elastyczność i możliwość implementowania dodatkowych funkcji w zależności od potrzeb firmy, zachęciły agencję do wdrożenia kolejnych modułów rozwiązań Sage.

Implementacja aplikacji CRM wraz z modułem „Projekty” to ważny, ale z pewnością nie ostatni krok w rozwoju systemu ułatwiającego zarządzanie firmą deklaruje prezes zarządu Martis SA.

Kolejnym etapem będzie stworzenie modułu ułatwiającego przygotowanie, analizę i prowadzenie przetargów, w których firma bierze udział. Także to narzędzie będzie zintegrowane z działającymi już w firmie rozwiązaniami Sage.

 

 

Inne wdrożenia, które mogą cię zainteresować

Grupa Marketingowa TAI

Branża: informacja gospodarcza Wdrożone oprogramowanie: Sage Symfonia ERP (Forte) Sage Symfonia Umowy Rozwiązania indywidualne (więcej…)

czytaj więcej

Witex Handel Sp. z o.o.

Branża: spożywcza - sprzedaż (hurtowania spożywcza) Wdrożone oprogramowanie: Sage Symfonia ERP (Forte) Rozwiązania indywidualne mTrade (więcej…)

czytaj więcej

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Podaj numer telefonu i adres email, skontaktujemy się!

oddzwonimy!

Dziękujemy za zostawienie swojego numeru telefonu!

Oddzwonimy jak najszybciej.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zobacz naszą politykę prywatności

Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu MAP solutions Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem Leśna 5b w Legionowie. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Zamknij