Sprzedaż za pomocą Internetu nie jest już marginesem działań handlowych w polskich firmach. Polacy uwielbiają robić zakupy w sieci, a branża e-commerce rokrocznie odnotowuje kolejne rekordowe zyski. Pandemia Koronawirusa dodatkowo przyśpieszyła ten trend. Sprzedaż produktów i usług w Internecie nie jest więc już tylko dodatkiem do tradycyjnych sieci dystrybucyjnych – staje się koniecznością. Firmy, które nie istnieją w tym kanale sprzedażowym niedługo mogą całkowicie zniknąć z rynku.
Internet poza wieloma zaletami związanymi z możliwością prezentacji oferowanych produktów i usług jest też polem ciągłej walki sprzedawców o klienta. Konkurują oni ceną, jakością produktów, dodatkowymi usługami i serwisem, a coraz częściej również czasem dostawy. Znalezienie się w gronie liderów wymaga bycia najlepszym na wszystkich wyżej wymienionych polach. Aby zrealizować ten cel niezbędne staje się posiadanie rzetelnych i aktualnych informacji, przekazywanych nie tylko zespołom kierowniczym i handlowym ale przede wszystkim klientom, którzy chcą być informowani natychmiast o dostępności produktu lub usługi, cenie, warunkach zakupu, gwarancjach lub terminach dostawy. Do realizacji tych celów niezbędne staje się posiadanie odpowiedniego oprogramowania klasy ERP, np. takiego jak Symfonia ERP, które potrafi gromadzić te wszystkie dane i ułatwia koordynację pracy całego zespołu sprzedażowego, zwiększając przy tym szybkość i wygodę pracy.
Korzyści ze stosowanie systemów ERP w firmie handlowej odczuwają również sami klienci, np. poprzez pełną informację o dostępności produktu/usługi, która daje im pewność, że towar pokazywany w e-sklepie na pewno będzie dostępny. Kupujący doceniają również sprawnie zarządzany proces wysyłki wraz z bieżącym podawaniem informacji o jej statusie.
Korzystając z systemów ERP możemy znacznie uprościć i zautomatyzować wszystkie procesy przekazywania danych poprzez pełną integrację e-sklepu z oprogramowaniem sprzedażowym i magazynowym oraz systemami wysyłkowymi firm kurierskich. Dzięki temu cały proces sprzedaży online znajduje się pod ciągłą kontrolą, a wszystkie informacje sprzedażowe, magazynowe i wysyłkowe są gromadzone w jednym miejscu.
Prowadzenie sklepu internetowego to ciągła optymalizacja procesów handlowych, dzieje się tak od chwili złożenia zamówienia przez klienta. Im łatwiej i szybciej uda się skompletować i wysłać towar z magazynu do klienta tym szybciej osiągniemy satysfakcjonujące zyski. Jeśli ten proces zakłóca np. różnorodne oprogramowanie stosowane na każdym etapie procesu obsługi klienta, które wymaga żmudnego i czasochłonnego kopiowania danych, lub tworzenia nowych dokumentów to zwiększa się tym samym ryzyko pomyłki i wydłuża proces obsługi.
Ważny jest również fakt, że dane niezbędne do optymalnego prowadzenia sklepu nieustannie się zmieniają – pojawiają się nowe zamówienia, wydawane są kolejne partie towarów, przychodzą i wychodzą faktury i ich korekty. W miarę rozwoju biznesu ręczna aktualizacja danych staje się uciążliwa, a aktualizacja danych w czasie rzeczywistym wręcz niemożliwa.
Dlatego właśnie wiele firm zajmujących się e-commerce swoje sklepy internetowe prowadzi na dedykowanych platformach sprzedażowych. Jednak dopiero ich połączenie z systemami ERP wykorzystywanymi w firmie daje szczegółowy wgląd w aktualny stan towarów, statusów wysyłki, informacji produktowych, itp. oraz rzeczywiście nową jakość obsługi klientów.
Odpowiednie oprogramowanie, które wspiera firmy w kontrolowaniu wszystkich tych procesów – od momentu zarejestrowania zamówienia w systemie, poprzez wydanie z magazynu, nadanie w systemie wysyłkowym i śledzenie drogi przesyłki w systemie kurierskim, aż po finalne wystawienie faktury i przesłanie odpowiednich danych automatycznie z modułu handlowego do księgowego staje się więc niezbędnym elementem procesu handlowego. Planując i organizując swoją działalność w obszarze e-commerce, warto postawić na tego rodzaju narzędzia, gdyż bardzo mocno ułatwiają one codzienną pracę, dostarczają wszelkich niezbędnych informacji ułatwiających podejmowanie trafnych decyzji biznesowych. Dodatkowo oprogramowanie do zarządzania działalnością handlową (takie jak Symfonia ERP) jest zawsze zgodne z aktualnym stanem prawnym, dzięki czemu użytkownik jest pewien, że wszelkie należności podatkowe, opłaty, składki są obliczane prawidłowo, co zapewnia bezpieczeństwo prawno-podatkowe. Najważniejszą zaletą oprogramowania Symfonia ERP Handel w kontekście e-commerce jest jednak pełna współpraca z najpopularniejszymi platformami handlowymi na świecie, do których należą:
Jeśli są Państwo zainteresowani zakupem oprogramowania klasy ERP lub integracją już posiadanych programów, zachęcamy do kontaktu z naszym Działem Handlowym.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zobacz naszą politykę prywatności
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu MAP solutions Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem Leśna 5b w Legionowie. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.