01.08.2024
Z przyjemnością informujemy o wydaniu nowej wersji Symfonia/Symfonia ERP 2024.2. Poniżej przedstawione zostały główne zmiany w poszczególnych obszarach. Szczegółowe informacje znajdują się na stronach pomocy produktów.
Okno szczegółów Kontrahenta zostało wizualnie i funkcjonalnie ujednolicone z oknem dostępnym w programie Handel.
Przy pracy na wspólnej bazie z programem Handel dane kontrahenta i rachunki bankowe są wspólne i ich aktualizacja w jednym programie będzie natychmiast widoczna w drugim.
Jeśli okno kontrahenta otwarte jest w trybie edycji w jednym programie to automatycznie blokowana jest jego edycja gdzie indziej.
Funkcjonalność rejestracji odwrotnego obciążenia dostosowano do wykazywania na deklaracjach JPK_V7M i JPK_V7K informacji związanych ze sprzedażą gazu, energii elektrycznej oraz praw do emisji CO2 na:
Na deklaracjach JKP_V7 informacje wykazywane są w polach 31 (kwota netto) oraz 32 (kwota VAT)
Ministerstwo Finansów udostępniło nową wersję deklaracji VIU-DO (2) dla podatników, którzy rozliczają podatek VAT w procedurze unijnej (OSS). Zaktualizowano schemę deklaracji do wersji VIU-DO(2).
Dodano możliwość wprowadzenia własnego tytułu formularza dla wydruku deklaracji Zaliczka-CIT/M i Zaliczka-CIT/K.
W oknie edycji deklaracji dodano ukryte pole 1a, w którym można ustawić tytuł jaki prezentowany będzie na wydruku deklaracji.
Domyślnie pole nie jest widoczne, aby je wyświetlić kliknij przycisk Operacje > Pokaz pola ukryte.
Zrealizowano 44 zgłoszenia od klientów (opisy na pomoc.symfonia.pl)
Okienko dodawania zdjęcia dla środka trwałego zostało wymienione na nowe.
Program obsługuje obrazki z formatach JPG, JPEG, BMP, PNG.
Z programu wycofana została funkcjonalność tworzenia okien i raportów w technologii VBA.
Co oznacza ta zmiana dla klientów pracujących w aplikacji Symfonia ERP Środki Trwałe od wersji 2024.2:
Od wersji 2024.2 uruchamianie własnych aplikacji opartych o VBA nie będzie możliwe.
Przypominamy również, że od wersji 2024.1, w ramach zastąpienia dotychczasowych mechanizmów zbudowanych w oparciu o VBA, wprowadziliśmy kreator kwerend SQL wykonany w technologii .NET – Edytor Zapytań SQL.
Zrealizowano 5 zgłoszeń od klientów (opisy na pomoc.symfonia.pl)
Dodano możliwość dołączenia zdjęcia dla środka trwałego.
Program obsługuje obrazki z formatach JPG, JPEG, BMP, PNG.
Zrealizowano 5 zgłoszeń od klientów (opisy na pomoc.symfonia.pl)
Dla uruchamianych w nowym widoku zamówień obcych dodano operację podziału pozycji dokumentu.
Zmodernizowano interfejs okna dokumentu zakupu (dla faktur zakupu i ich korekt).
Okno Kalkulacji cen otwierane z dokumentu zakupu w nowym widoku będzie miało również nowy interfejs. Przeprojektowano układ elementów okna z zachowaniem wcześniejszej funkcjonalności.
W trybie edycji dokumentu w kolumnie Cena netto dostępny jest przycisk
otwierający okno zarządzania kalkulacją cen sprzedaży.
W menu Operacje dodano polecenie Modyfikuj VAT (ręcznie) otwierające dialog umożliwiający zmianę kwot VAT dla pozycji również po wystawieniu dokumentu.
W kartotece Zakup (w nowym widoku) dodano szybki podgląd dokumentów.
Do parametrów podglądu dokumentu dodano możliwość włączenia prezentacji Notatki.
W kartotece dokumentów Zakupu dodano kolumnę Źródło prezentującą informacje o pochodzeniu dokumentu:
Dodano okno wspierające import dokumentów z serwisu Symfonia Obieg Dokumentów. Przy skonfigurowanej współpracy z SOD nowe ok. no otwierane jest z bocznego paska nawigacji Dokumenty importowane > SOD
Współpraca z SOD nie wspiera importu dokumentów korygujących.
Dostępny w poprzedniej wersji import dokumentów z Symfonia Obieg Dokumentów z wykorzystaniem API został wycofany z programu.
Dodano okno, w którym można podejrzeć zarejestrowane zdarzenia, związane z wysyłką dokumentów do Krajowego Systemu e-Faktur oraz Symfonia KSeF.
W kartotece Sprzedaż dodano możliwość grupowej zmiany statusu wysyłki dokumentów do KSeF.
Dodano egzekwowanie ustawień wysyłki do KSeF dla dokumentów generowanych na podstawie faktur cyklicznych.
Przy polu prezentującym Numer KSeF dokumentu dodano przycisk umożliwiający szybkie skopiowanie go do schowka Windows.
Dodano możliwość zapisu szablonu raportu REPX w kilka kategorii.
W przypadku raportów dla dokumentów dostępna jest również możliwość wybrania wielu typów dokumentów, dla których raport będzie dostępny.
Dla predefiniowanych wydruków dokumentów (sprzedaży, zakupu, zaliczek, korekt) dodano parametr Wydruk informacji o KSeF włączający prezentację numeru i daty KSeF.
Dla dok. WZ dodano parametr Wydruk dokumentu handlowego, którego zaznaczenie dodaje a wydruku informację o numerze i dacie powiązanego dokumentu handlowego:
Umożliwiono zmianę kolejności pozycji na wystawionych dokumentach.
Poprawiono ergonomię pracy z oknem zmiany numeru pozycji.
Naprawiono 62 błędy i zgłoszenia serwisowe.
Funkcjonalność umożliwia dokonanie pojedynczej lub zbiorczej zamiany wskazanego indeksu (Bom, koszt lub odpad) w technologiach. Podczas zamiany użytkownik może zdefiniować takie pola jak:
Kod nowej karty, wartość domyślna to kod karty na której dokonywana jest zamiana (podczas zamiany indeksu generowana jest nowa karta posiadająca zamieniony indeks, a karta na której dokonano zamiany w niezmienionym stanie zostaje zarchiwizowana i w nazwie zostaje dopisana data operacji np. [20240205]).
Przelicznik (%), wartość domyślna to 100% (wartość ta wskazuje stosunek ilości nowego indeksu w porównaniu do indeksu zamienianego, 100% oznacza podmianę indeksu zachowując ilość indeksu zamienianego).
Ilość nowa, pole informacyjne dopełniające przelicznik, (po ustawieniu przelicznika w tym polu dynamicznie będzie się aktualizować ilość indeksu nowego wyrażona w jednostkach. Istnieje możliwość określenia ilości nowej w jednostkach, co spowoduje dynamiczne przeliczenie na przelicznik wyrażony w procentach).
Magazyn źródłowy/ Magazyn docelowy, wartość domyślna to magazyn docelowy/źródłowy indeksu podmienianego, (pole umożliwiające określenie magazynu źródłowego dla BOMów i odpadów i magazynu docelowego dla Kosztów).
Karta Technologiczna, pole dostępne tylko w przypadku podmiany elementu BOM, pole pozwala określić domyślną kartę technologiczną w przypadku gdy podmieniany nowy indeks jest półproduktem.
Mechanizm umożliwiający zmianę zbiorczą wybranych parametrów dla zaznaczonych indeksów towarowych.
Opcja dostępna w kartoteki/towary/zmiana parametrów
W ustawieniach programu dodano ustawienie kraju pochodzenia.
Szczegółowe opisy zmian w:
Wymagania systemowe
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zobacz naszą politykę prywatności
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu MAP solutions Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem Leśna 5b w Legionowie. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.