03.07.2025

Symfonia ERP 2025.2

Wydana została nowa wersja Symfonia / Symfonia ERP 2025.2. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany w poszczególnych modułach systemu.

Symfonia ERP Finanse i Księgowość 2025.2

Zmiany w zakresie JPK-CIT

Formatka do sekcji RPD dla JPK_KR_PD – Na podstawie sekcji RPD w schemacie JPK_KR_PD została zaprojektowana tabela Rozliczenie Podatku Dochodowego, umożliwiająca ręczne wprowadzenie wymaganych danych.


Generowanie pliku XML JPK_KR_PD – dla wygody użytkowników, wprowadzono funkcję podglądu danych z pliku XML w programie Excel, co ułatwia ich weryfikację i analizę.


Nowe raporty do weryfikacji znaczników JPK_KR_PD — specjalny raport „Weryfikacja przypisań znaczników JPK_KR_PD” jest dostępny w pakietach Uniwersalnym i Profesjonalnym programu Symfonia Finanse i Księgowość. Dodatkowo utworzono „Obroty kont ze znacznikami JPK_KR_PD”, który pozwala na tworzenie własnych zestawień i analiz w aplikacji SmartBI.


Nowy mechanizm integracji z Symfonia eDokumenty:

Nowe, ujednolicone okno pobierania dokumentów „Dokumenty chmurowe”, wspólne dla modułów Finanse i Księgowość (FK) oraz Handel (HM).


Parametr „Zastosuj dla wszystkich” podczas importu dokumentów, umożliwiający przyspieszenie opisywania faktur i rachunków.


„Numer referencyjny” – nowa kolumna w oknie importu dokumentów prezentująca numer dokumentu nadany w systemie Symfonia eDokumenty.


Na obecnym etapie integracji nie jest jeszcze udostępniany załącznik PDF faktury. Podgląd dokumentu dostępny jest w trakcie importu oraz z poziomu linku w formatce zaimportowanego dokumentu. Link otwiera dokument w przeglądarce w module Symfonia eDokumenty.


W przypadku usunięcia dokumentu w oknie importu w Symfonii FK, jego status w Symfonii eDokumenty zostaje zaktualizowany. Przy danym dokumencie pojawia się informacja „Usunięty z FK”.


Podczas importu faktur w walucie dodano informację o numerze tabeli kursowej NBP, na podstawie której został pobrany kurs waluty.


Nowe raporty

Korespondencja kont 456


Obroty na kontach – ostatni poziom analityczny


Dokumenty bez rozrachunków


Symfonia ERP Handel 2025.2

Udostępnianie dokumentów sprzedaży i ich załączników dla odbiorców faktur

Wysyłka i odbiór załączników do dokumentów KSeF – udostępnianie obrazu dokumentów sprzedaży wysyłanych do KSeF, faktury w formacie XML oraz ich załączników biznesowych.

Na wybrane adresy email nabywcy z kartoteki kontrahenta zostaną wysłane powiadomienia o udostępnieniu.

Dokumenty sprzedażowe typu Paragon nie są udostępniane.


Załączniki dokumentów sprzedażowych – umożliwiono dodawanie linków. Podczas dodawania załącznika można wybrać czy załącznik będzie w formie pliku (Załącz z dysku) czy też będzie to odnośnik (Dodaj link).

Na zakładce załączników do dokumentów sprzedażowych dodano przycisk Udostępnij umożliwiający dosłanie załączników do wysłanego do Symfonia KSeF dokumentu.


Udostępnianie dokumentu sprzedaży i jego załączników

W oknie wystawiania dokumentu sprzedaży dodano nowe grupy ustawień dotyczące udostępniania dokumentów oraz ich załączników, a także wysyłki powiadomień e-mail.

Opcje udostępniania dokumentu

  • Wyślij na adres – wskazuje adres e-mail, na który zostanie wysłane powiadomienie o udostępnieniu dokumentu. Domyślnie proponowane są adresy z zakładki Osoby kontaktowe kontrahenta, z możliwością edycji.
  • PDF / XML – umożliwia wybór formatu udostępnianego dokumentu: PDF lub XML.

Opcje udostępniania załączników

  • Wyślij załączniki – wskazuje liczbę załączników przeznaczonych do udostępnienia.
  • Załączniki – otwiera okno z listą załączników oraz ustawieniami ich wysyłki. Dane pobierane są z zakładki Załączniki dokumentu.

Ustawienia udostępniania dokumentu oraz załączników dostępne są przy operacjach skutkujących wysyłką dokumentu do KSeF tzn. faktura zostanie automatycznie wysłana.


Okno Załączniki, otwierane z poziomu wystawiania dokumentu, umożliwia konfigurację dodatkowych ustawień udostępniania:

  • Zabezpiecz PIN-em – pozwala zabezpieczyć dostęp do załączników hasłem. PIN jest wysyłany na adres e-mail odbiorcy w momencie próby otwarcia załącznika.
  • Data wygaśnięcia linku – umożliwia określenie liczby dni, po których link do udostępnionych dokumentów i załączników przestanie być aktywny.
  • Lista załączników – prezentuje wyłącznie fizyczne pliki dodane do dokumentu; nie uwzględnia załączników w formie linków.

Dodawanie linków jako załączników dokumentów sprzedaży – dla dokumentów sprzedaży umożliwiono dodanie załącznika w formie odnośnika.

Załączniki tego typu nie będą podlegały wysyłce do kontrahentów.


Kontrahenci

W oknie szczegółów kontrahenta zmieniono nazwę zakładki na Osoby kontaktowe oraz rozszerzono jej funkcjonalność, umożliwiając rejestrację i prezentację wielu kontaktów powiązanych z kontrahentem.

  • W kolumnie Dokumenty można określić, jakie typy dokumentów mają być udostępniane poszczególnym osobom kontaktowym.
  • Dodawanie i edycja osób kontaktowych odbywa się w dedykowanym oknie edycji w module Contact Manager.

Ustawienia udostępniania (dla KSeF)

W ustawieniach programów dodano nową sekcję: Ustawienia udostępniania > Ustawienia wysyłki, umożliwiającą konfigurację domyślnego sposobu udostępniania dokumentów ustrukturyzowanych i ich załączników.


Historia udostępniania dokumentów i załączników

W kartotece dokumentów sprzedaży (przycisk „KSeF”) oraz w oknie konkretnego dokumentu (przycisk „Operacje” > Historia wysyłki) dostępny jest przegląd wszystkich zdarzeń związanych z:
– wysyłką dokumentów do KSeF,
– udostępnianiem dokumentów i załączników,
– wysyłką powiadomień do odbiorcy.


Uprawnienia dotyczące udostępniania dokumentów i załączników

Zmiana parametrów udostępniania podczas wystawiania dokumentu pozwala użytkownikowi modyfikować ustawienia udostępniania dokumentu, załączników oraz powiadomień e-mail bezpośrednio podczas wystawiania dokumentu.
Grupa uprawnień: Prawa w zakresie udostępnień – Zmiana parametrów udostępniania podczas wystawiania dokumentu


Zmiana ustawień udostępniania na zakładce „Załączniki” uprawnia do edycji ustawień udostępniania plików na zakładce Załączniki w dokumencie sprzedaży.
Grupa uprawnień: Prawa w zakresie udostępnień – Zmiana ustawień udostępniania na zakładce „Załączniki”


Udostępnianie załączników (przycisk „Udostępnij”) pozwala na wykonanie operacji udostępniania załączników z poziomu zakładki Załączniki poprzez przycisk „Udostępnij”.
Grupa uprawnień: Prawa w zakresie udostępnień – Udostępnianie załączników


Symfonia Środki Trwałe 2025.2

JPK-CIT 

Dodanie nowych pól do ewidencji środków trwałych
W module Symfonia Środki Trwałe wprowadzono dwa nowe pola:
Sposób nabycia
Częstotliwość odpisu
Pola te są wymagane do poprawnego generowania pliku JPK_ST_KR.


Możliwość zbiorczej edycji nowych pól dla istniejących danych
Użytkownicy mogą teraz masowo przypisywać lub zmieniać wartości pól Sposób nabycia i Częstotliwość odpisu dla już wprowadzonych środków trwałych.


Rozszerzenie widoku listy środków trwałych o nowe kolumny
Dodano opcję wyświetlania nowych kolumn: Sposób nabycia oraz Częstotliwość odpisu na liście środków trwałych, co ułatwia przegląd i analizę danych.


Symfonia ERP Zarządzanie Produkcją 2025.2

Rozbudowane okno Dodaj ze słownika

Nowe kolumny kolumny Rodzaj i Katalog prezentujący przypisanie z modułu Handel.


Wielowybór dla pozycji produktów

Nowe warianty obsługi numeracji dostaw

Nowa wersja wprowadza możliwość konfigurowania numeracji (#n) jako rocznej, miesięcznej lub zależnej od zlecenia. Dotychczas stosowana numeracja miała charakter ciągły.

W bazach danych poddanych konwersji zostaną zachowane wszystkie dotychczasowe ustawienia numeracji – nie będą one zmieniane automatycznie.


Sekcja Numeracja pozwalającą na określenie trybu numerowania dostaw.

Obraz zawierający tekst, zrzut ekranu, oprogramowanie, numer  Zawartość wygenerowana przez AI może być niepoprawna.

Możliwość kopiowania planów produkcyjnych

Funkcjonalność dostępna z poziomu planu produkcyjnego umożliwia kopiowanie istniejącego planu produkcji.

Podczas kopiowania dostępna jest opcja parametryzacji, pozwalająca określić, czy do nowego planu mają zostać przeniesione pozycje z zamówień, czy też powinny zostać pominięte.
Ustawienie to znajduje się w sekcji: Ustawienia → Ustawienia planowania.


W module Symfonia ERP Administracja dodano nowe uprawnienie związane z kopiowaniem planów produkcyjnych.

Uprawnienie to, dostępne w obszarze Zarządzanie produkcją → Planowanie, umożliwia użytkownikom korzystanie z funkcji „Kopiuj” na planie produkcyjnym.


Zbiorcze anulowanie zamówień

Na listach zleceń: zlecenia otwarte, zlecenia w toku oraz zlecenia wszystkie dodano przycisk do zbiorczego anulowania zleceń spełniających wymogi anulacji.



Traceability – nowy raport

W sekcji Raporty dodano nowy raport specjalny – Traceability, zaprojektowany z myślą o pełnej przejrzystości oraz możliwości szczegółowego śledzenia historii każdej partii produkcyjnej.

Raport pozwala w prosty i intuicyjny sposób analizować:

  • pochodzenie surowców,
  • odbiorców produktów,
  • powiązania między dostawami a zleceniami produkcyjnymi.

Zakres informacji dostępnych w raporcie

Po wprowadzeniu lub wybraniu numeru partii (dostawy), użytkownik otrzymuje pełną historię obejmującą:

  • Odbiorcę danej partii.
  • Źródłowe zlecenie produkcyjne.
  • Surowce wykorzystane do jej produkcji.
  • Powiązane dostawy.

Dodatkowo, jeśli w strukturze BOM znajdują się półprodukty, raport umożliwia głębokie śledzenie – czyli analizę surowców użytych do ich wytworzenia, na podstawie numerów dostaw półproduktów.


Jak korzystać z raportu Traceability

  1. Z menu bocznego wybierz sekcję Raporty → Traceability.
  2. Wprowadź lub wybierz numer partii do analizy.
  3. Skorzystaj z funkcji filtrowania, wyszukiwania lub grupowania danych.
  4. Po zaznaczeniu partii kliknij Wybierz, aby otworzyć szczegółowy widok.
  5. W nowym oknie kliknij Rozwiń, by przeanalizować powiązania aż do poziomu surowców wykorzystanych w danym wyrobie.

Nowe uprawnienie – dostęp do raportu Traceability

W module Symfonia ERP Administracja dodano nowe uprawnienie w sekcji Zarządzanie Produkcją → Raporty, umożliwiające dostęp i analizę danych z raportu Traceability.

Rozszerzenie funkcjonalności okna planowania operacji

Obsługa uprawnień w oknie planowania operacji – rozbudowa systemu o uwzględnienie w oknie planowania operacji uprawnień do wydziałów i w oparciu o te prawa widoczności zleceń.


Obsługę precyzji z karty technologicznej w prezentowaniu ilości do kalkulacji


kontakt zespół

Masz wątpliwości lub pytania?

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Podaj numer telefonu i adres email, skontaktujemy się!

oddzwonimy!

Dziękujemy za zostawienie swojego numeru telefonu!

Oddzwonimy jak najszybciej.