24.03.2020
Bieżąca sytuacja w kraju powoduje konieczność wprowadzenia zmian w formie prowadzenia biznesu oraz codziennej pracy. Jednym z skutecznych sposobów ograniczenia kontaktów osobistych między ludźmi jest wprowadzenie pracy zdalnej. Ważne jest również unikanie tradycyjnych metod korespondencji i obiegu dokumentów, które stanowią potencjalne źródło zagrożenia. Dlatego chcemy zaproponować Państwu przegląd najważniejszych funkcjonalności dwóch rozwiązań firmy SAGE dedykowanych temu celowi.
Pierwsze z nich to rozszerzenie eFaktura do systemu SAGE Symfonia ERP Handel. Drugim jest portal www.miedzyfirmami.pl, pomagający w wymianie e-dokumentów, zarówno między użytkownikami serwisu jak i kontrahentami, którzy jeszcze nie zarejestrowali się w tym serwisie.
E-faktura jest traktowana na równi z tradycyjną, przez administrację skarbową, firmy, jak i pozostałych podatników. Wszystkie przepisy, które określają, zasady konstrukcji tradycyjnej faktury, ilość zawartych w niej informacji, oraz formy jej archiwizacji mają zastosowanie również w jej wersji elektronicznej.
E-faktura ma formę pliku elektronicznego, który można swobodnie dystrybuować drogą elektroniczną lub uzyskać jej papierowy wydruk. Jej dystrybucja może odbywać się za pomocą wiadomości e-mail lub przez platformy wymiany plików między np. serwis miedzyfirmami.pl. Taka forma znaczne przyspiesza obieg dokumentacji i zapewnia nie tylko bezpieczeństwo wymiany danych ale również zmniejsza w znaczący sposób konieczność kontaktu z dokumentacją papierową, która może być potencjalnym źródłem zagrożenia Koronawirusem. E-faktura w formie pliku cyfrowego jest łatwa w archiwizacji, a koszt jej przechowywania jest praktycznie zerowy. Jej dodatkową zaletą jest łatwe wyszukiwanie zawartych w niej informacji.
Faktury papierowe to utrapienie dla księgowych. Codziennością jest przepisywanie zawartych w nich danych do systemów informatycznych. To uciążliwa, czasochłonna i często obarczona ryzykiem błędów praca. E-faktura pozbawiona jest tych mankamentów, dodatkowo wyeliminowanie błędów związanych z przepisywaniem, zapewnia bezpieczeństwo fiskalne. Konsekwencje źle wprowadzonej faktury mogą być kosztowne dla podatnika. E-faktury dzięki swojej konstrukcji pozwalają na to aby system finansowo-księgowy poprawnie odczytał i bezbłędnie zaimportować zawarte w niej dane. Obowiązujące standardy e-faktur pozwalają natomiast na zapisywanie danych księgowych w plikach elektronicznych. Systemy elektroniczne automatycznie pobierają z nich dane i automatycznie je księgują. Przedstawmy to na przykładzie. Sprzedawca wystawia w swoim systemie e-fakturę, którą jest automatycznie wysyłana do internetowej platformy wymiany plików (np. serwisu miedzyfirmami.pl). Dalej e-faktura trafia do systemu księgowego kontrahenta. System nabywcy pobiera z platformy dokument i automatycznie odczytuje z niego dane – dokonuje księgowania lub kieruje operację do bufora, aby mógł ją zweryfikować księgowy. Wszystko dzieje się bez żadnego przepisywania, wysyłania maili, drukowania faktur w formie papierowej. Konsekwencją jest brak popełniania błędów oraz szybka i bezpieczna wymiana informacji.
Warunkiem niezbędnym do wystawiania faktur w formie elektronicznej jest wyrażenie przez kontrahenta pisemnej zgody na otrzymywanie e-faktur lub brak zarejestrowanego sprzeciwu. E-faktury wystawiane w module Handel mogą być automatycznie zapisywane w Repozytorium Dokumentów pod warunkiem posiadania odpowiednich zgód kontrahenta. Dla każdej e-faktury można także zapisać w Repozytorium Dokumentów podgląd w postaci pliku PDF.
Dla kontrahentów z umową podpisaną, podczas wystawiania dokumentu w oknie dokumentów powiązanych pojawia się opcja, która pozwala na wygenerowanie e-faktury w sposób automatyczny.
Szczegółowy opis pełnej procedury wystawiania faktury odnajdą Państwo na stronach SAGE.
Miedzyfirmami.pl jest platformą służącą wymianie e-dokumentów, zarówno między użytkownikami serwisu jak i kontrahentami, którzy jeszcze nie zarejestrowali się w serwisie.
Standard e-faktury Sage pozwala przekazać w jednym dokumencie informację czytelną dla osoby odbierającej i dla systemu informatycznego. Jest to plik PDF z zawartymi metadanymi (w formacie XML), który jest zgodny z prawem i gwarantuje czytelność dla odbiorców oraz oprogramowania.
Dzięki temu, e-faktura może być automatycznie wprowadzana do programów finansowo-księgowych i archiwizowana – bez konieczności drukowania, skanowania lub ręcznego przepisywania danych.
Dostępna jest także funkcjonalność umożliwiająca bezpieczną i łatwą wymianę dokumentów elektronicznych, w tym e-faktur, w serwisie miedzyfirmami.pl (również zweryfikowanym przez Krajowe Forum Elektronicznego Fakturowania).
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zobacz naszą politykę prywatności
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu MAP solutions Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem Leśna 5b w Legionowie. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.