Symfonia e-Sprawozdania finansowe
1 października 2018 r. zmieniły się regulacje dotyczące formy przygotowywania sprawozdań finansowych. Wyjaśniamy, jak po zmianach wywiązać się z obowiązków sprawozdawczych.
Zgodnie z art. 45 ust. 1f uor. obowiązuje wersja elektroniczna w:
• sprawozdaniach finansowych,
• sprawozdaniach z działalności (art. 49 ust. 7 ustawy o rachunkowości, dalej: uor),
• sprawozdaniach z działalności grupy kapitałowej (art. 55 ust 2a uor), skonsolidowane sprawozdania finansowe (art. 63c ust. 2a uor),
• sprawozdaniach z płatności i skonsolidowane sprawozdanie z płatności (art. 66k uor).
Jak przygotować firmę na Symfonia e-Sprawozdania w 4 krokach

Zalety Symfonia e-Sprawozdania finansowe
Pozwala przygotować wymagane przez Ministerstwo Finansów wersje sprawozdań finansowych dla:
- jednostki mikro,
- jednostki małej,
- jednostki innej,
- jednostki innej skonsolidowanej,
- jednostki NGO,
- banku,
- zakładu ubezpieczeń,
- alternatywnej spółki inwestycyjnej,
- domu maklerskiego,
- SKOKu,
- SKOKu jednostki małej,
- zakładu ubezpieczeń skonsolidowanego,
- domu maklerskiego skonsolidowanego.
Szybkie wprowadzanie danych:
- import danych wygenerowanych w programie księgowym lub z innego e-Sprawozdania finansowego,
- masowe kopiowanie danych do Excela umożliwia przygotowanie danych i kontynuowanie pracy w arkuszu kalkulacyjnym,
- praca na wielu kopiach/wersjach sprawozdania finansowego aż do osiągnięcia finalnej wersji,
- ręczne wprowadzanie danych i wielokrotne modyfikowanie zawartości e-Sprawozdania,
- dodawanie informacji uzupełniających do każdej pozycji w sprawozdaniu,
- dodawanie załączników do sprawozdania np. polityki rachunkowości firmy,
- przygotowanie sprawozdania finansowego na kolejne okresy poprzez kopiowanie danych z poprzednich lat.
Wygodny i czytelny podgląd wygenerowanego sprawozdania:
- możliwość zapisania efektów pracy w każdej chwili, w wielu kopiach i powrót do nich w dowolnym momencie,
- generowanie podglądu wydruku ułatwiającego zapoznanie się z treścią i zatwierdzenie sprawozdania osobom akceptującym (np. biegły rewident, członkowie zarządu),
- podpisanie sprawozdania kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP przez wszystkie osoby zobowiązane do tego ustawą (np. wszystkich członków zarządu w spółkach kapitałowych).
Zapis i kontrola
- możliwość zapisania gotowego sprawozdania finansowego do pliku XML w wymaganej przez Ministerstwo Finansów strukturze, ze wszystkimi wymaganymi dodatkowymi załącznikami, objaśnieniami i podpisami,
- przy zapisie automatyczna weryfikacja poprawności wygenerowanego e-Sprawozdania finansowego i jego zgodności z wymaganym przez Ministerstwo Finansów schematem.
Zapraszamy do kontaktu.