Benefit Systems S.A.

Branża: usługowa (pozapłacowe świadczenia pracownicze)

Wdrożone oprogramowanie:

KOMPLEKSOWE ROZWIĄZANIE W BENEFIT SYSTEMS S.A.

Spółka Benefit Systems powstała w 2000 roku. Od 2011 roku jest notowana na parkiecie głównym GPW. Benefit Systems S.A. stoi na czele grupy kapitałowej, w skład której wchodzi 6 spółek zależnych oraz 5 stowarzyszonych, działających na rynku pozapłacowych świadczeń pracowniczych.
Firma Benefit Systems dostarcza innowacyjne rozwiązania w obszarze pozapłacowych świadczeń pracowniczych z zakresu sportu i rekreacji, kultury oraz specjalnych, szytych na miarę programów kafeteryjnych. Do grona Klientów Benefit Systems należy ok. 4 200 wiodących firm na rynku. Oferta obejmuje kilka tysięcy partnerów, w ponad 540 miastach, we wszystkich województwach. Flagowym produktem firmy jest Program MultiSport.
Łączne obroty Grupy Kapitałowej Benefit Systems w 2011 roku wyniosły 244,9 mln  i wzrosły o 48% względem poprzedniego roku.

Zobacz materiał video o wdrożeniu:

ZMIANA I ROZBUDOWA OPROGRAMOWANIA

Od 2005 roku Benefit Systems wykorzystywało oprogramowanie Symfonia, jednakże znaczący rozwój spowodował, że wymagania dotyczące systemu oraz jego funkcjonalności wzrosły. Konieczne było zastosowanie bardziej zaawansowanego oprogramowania, które sprostałoby oczekiwaniom użytkowników.

– Na zmianę systemu wpływ miały potrzeby firmy w zakresie sprawnej obsługi, stale rosnącej liczby dokumentów sprzedażowych oraz usprawnienie ich obiegu, a także ujednolicenie oprogramowania w ramach całej Grupy Kapitałowej. Istotna była dla nas praca z wydajnym, bezpiecznym i zgodnym z aktualnymi przepisami oprogramowaniem – mówi Monika Hertel – Główna Księgowa i Prokurent Benefit Systems S.A.
Elastyczność Systemu Zarządzania Forte, umożliwiała połączenie go z innymi wykorzystywanymi w spółkach oraz rozbudowywanie o kolejne funkcjonalności, dostosowane do specyfiki działalności firmy.

– Ważnym aspektem było również, aby wybrany program posiadał system uprawnień dla poszczególnych użytkowników, umożliwiał tworzenie zintegrowanych raportów, przy jednoczesnym zachowaniu łatwości i przejrzystości obsługi – kontynuuje Monika HertelGłówna Księgowa i Prokurent Benefit Systems S.A.

System Zarządzania Forte został wdrożony w celu wsparcia pracowników w obszarze finansowo – księgowym w wersji wielofirmowej dla osiemnastu stanowisk oraz jednofirmowej dla osiemnastu stanowisk. Forte Handel wykorzystywany jest na siedmiu stanowiskach realizujących sprzedaż i przygotowujących zamówienia. Natomiast program Kadry i Płace użytkowany jest przez czterech użytkowników odpowiedzialnych za obsługę kadrowo-płacową w firmie.

Wdrożenie trwało 3 miesiące i zostało wykonane przez firmę MAP solutions Sp. z o.o., a proces podzielony został na kilka etapów. Opowiada Sławomir Groszyk, Dyrektor Działu Wdrożeń firmy MAP solutions Sp.  z o.o.:

– Pierwszymi czynnościami było przeprowadzenie analizy przedwdrożeniowej, w celu odwzorowania procesów biznesowych zachodzących w firmie Benefit Systems i pozostałych spółkach Grupy oraz analiza źródeł danych. Następnie wykonaliśmy:

  • przeniesienie danych z ówcześnie wykorzystywanych systemów we wszystkich spółkach (m.in. z: Symfonia Finanse i Księgowość, Faktura, Symfonia Płace);
  • konfigurację pracy Forte Handel oraz Forte Kadry i Płace w modelu replikacji z programem Forte Finanse i Księgowość dla kilku spółek;
  • połączenie Forte Kadry i Płace z Płatnikiem w celu automatycznego składania deklaracji do ZUS;
  • integrację programu CRM Runner z programem Forte Handel;
  • integrację modułu Forte Kadry i Płace z rozwiązaniem wspierającym obszar rekrutacji i szkoleń – Inteli HR.

Po przeprowadzonym dla 30 pracowników szkoleniu, na okres dwóch tygodni zostało uruchomione środowisko testowe. Ostatnim etapem było przygotowanie źródeł danych z programów Forte Handel oraz Forte Finanse i Księgowość dla aplikacji Business Intelligence.

Podczas wdrożenia wykorzystane zostały takie narzędzia technologiczne jak MS SQL, VBA, XAMP oraz PHP.

O najciekawszych elementach konfiguracji całego systemu w firmie Benefit Systems S.A. mówi Sławomir Groszyk, Dyrektor Działu Wdrożeń firmy MAP solutions Sp.  z o.o.:

– Interesujące było powiązanie programu Forte Handel w zakresie automatycznego wystawiania dokumentów sprzedaży z systemem CRM, bez udziału użytkowników, na podstawie danych z CRM Runner zaprojektowany przez firmę MAP solutions serwis automatycznie wystawia dokumenty sprzedaży w programie Forte Handel. Zdarzenia handlowe, zaewidencjonowane w CRM Runner przez handlowców, automatycznie powodują generowanie dokumentów sprzedażowych w Forte Handel, które są następnie wysyłane w formie elektronicznej do Klientów.

Funkcjonalność programów Forte Handel, Forte Finanse i Księgowość pozwoliła na stworzenie źródeł danych do systemu BI, umożliwiając tworzenie analiz i sprawozdań w wersji skonsolidowanej dla całej grupy oraz dla poszczególnych spółek.

W zakresie usprawnienia procesów rekrutacji i szkoleń wdrożone zostało rozwiązanie MAP solutions Sp. z o.o. – Inteli HR, które powiązane zostało z programem Forte Kadry i Płace. Kontynuuje Sławomir Groszyk:

– Aplikacja Inteli HR umożliwia rejestrowanie działań rekrutacyjnych oraz ewidencję w formie elektronicznej zgromadzonych dokumentów i informacji, które zostają następnie przesłane do systemu kadrowo-płacowego.

Dzięki aplikacji Inteli HR możemy zbierać informacje w zakresie trenerów i firm szkoleniowych, a także planować ścieżki rozwoju kariery dla pracowników – mówi Monika HertelProkurent Benefit Systems S.A.:

– System BI umożliwia sporządzanie wielowymiarowych analiz danych i sprawozdań dla poszczególnych spółek lub skonsolidowanych sprawozdań dla grupy, wspomagając podejmowanie bieżących i strategicznych decyzji na wszystkich szczeblach zarządzania.

Wdrożone systemy są  stale serwisowane i rozwijane, wraz z rosnącymi potrzebami Benefit Systems. W najbliższym czasie przewidziane jest przeniesienie systemu do modelu pracy na wspólnej bazie oraz powiązanie systemu Forte z portalem internetowym, służącym do zakupu produktów Benefit Systems przez klientów instytucjonalnych, ale również indywidulanych.

 

Inne wdrożenia, które mogą cię zainteresować

Gumo – Hurt Janusz Romanowicz

Branża: motoryzacyjna - opony, felgi (sprzedaż, serwis)Wdrożone oprogramowanie:Sage Symfonia ERP (Forte) Rozwiązania indywidualne Integracja z systemem zewnętrznym(więcej…)

czytaj więcej

9kont Sp. z o.o.

Branża: biura rachunkoweWdrożone oprogramowanie:Comarch ERP Optima dla biur rachunkowych(więcej…)

czytaj więcej

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Podaj numer telefonu i adres email, skontaktujemy się!

oddzwonimy!

Dziękujemy za zostawienie swojego numeru telefonu!

Oddzwonimy jak najszybciej.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zobacz naszą politykę prywatności

Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu MAP solutions Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem Leśna 5b w Legionowie. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Zamknij