Bartek SA

Branża: obuwnicza – produkcja i sprzedaż (sieć sklepów)

Wdrożone oprogramowanie:

10 lat udanej współpracy

SYMFONIA® była pierwszym, w pełni profesjonalnym programem do zarządzania firmą, jakie zostało zastosowane w firmie BARTEK S.A. Odczuwalne korzyści biznesowe wynikające z wdrożenia modułów zaowocowały dalszym rozwojem oprogramowania w przedsiębiorstwie i wieloletnią współpracą z MAP solutions Sp. z o.o.

O BARTKU

MAP solutions Sp. z o.o. z firmą BARTEK S.A. współpracuje od ponad 10 lat. Producent obuwia dla dzieci korzysta z oprogramowania SYMFONIA® i wraz z rozwojem firmy, rozbudowuje je o dodatkowe aplikacje oraz rozwiązania deweloperskie.

Firma BARTEK S.A. z siedzibą w Mińsku Mazowieckim produkuje i sprzedaje obuwie dziecięce, w trzech grupach wielkościowych: poniemowlęcej, przedszkolnej oraz szkolnej. Szczególną dbałość przykłada do tego, by produkowane obuwie było elastyczne i miękkie, jednocześnie zgodne z najnowszymi trendami mody, oraz aby stopa dziecka czuła się w nim komfortowo i prawidłowo się rozwijała. Producent podkreśla, że podczas wykonywania butów wykorzystywane są rozwiązania konstrukcyjne zgodne z wymogami anatomicznymi stopy dziecka. Starania firmy w zakresie zapewnienia obuwiu komfortu użytkowania, trwałości oraz walorów estetycznych zostały docenione przez lekarzy ortopedów i rodziców. Obuwie posiada pozytywne opinie Instytutu Przemysłu Skórzanego w Łodzi/Oddział w Krakowie oraz akceptację Instytutu Matki i Dziecka, placówki dbającej o zdrowie dzieci. Zdobyło również szereg prestiżowych nagród branżowych.

WYBÓR OPROGRAMOWANIA

Sklepy firmowe BARTKA znajdują się na terenie całej Polski. Przed wdrożeniem oprogramowania SYMFONIA®, firma korzystała z prostego modułu zbudowanego w technologii DOS. Nie był on współmierny z potrzebami prężnie rozwijającej się firmy, dlatego rozpoczęto poszukiwanie oprogramowania,  rozbudowanego, pozwalającego na dostosowanie do coraz to nowych potrzeb.
– Korzystaliśmy z systemu, który pozwalał na wykonywanie prostych operacji, nie pozwalał jednak na współpracę z kolektorami danych i kodami kreskowymi – mówi Tomasz Jenda, Dyrektor Handlowy firmy BARTEK S.A.
– Przed wdrożeniem oprogramowania SYMFONIA® korzystaliśmy z programu, który nie pozwalał na przeprowadzenie szeregu operacji. Firma zaczęła się rozwijać i to wymusiło poszukiwanie sprawdzonego oprogramowania, które mogło współpracować z otwieranymi przez firmę sklepami – mówi Grażyna Michalska, Główna Księgowa firmy BARTEK S.A.
Kiedy zaczynano współpracę z MAP solutions, firma BARTEK nie miała jeszcze tak rozbudowanych struktur sprzedażowych, jak obecnie. Niemniej jednak, firmie zależało na wysokiej jakości obsługi klientów i usprawnieniu pracy rozwijających się działów.

– Zależało nam przede wszystkim na tym, aby przyspieszyć obsługę klientów oraz naszych wszystkich kontrahentów. Chcieliśmy usprawnić także proces wystawiania dokumentów sprzedażowych i pracę magazynu – mówi Paweł Rawski, Główny Informatyk firmy BARTEK S.A.
– System musiał współpracować także z działem handlowym i księgowym w zakresie sprzedaży, a na to nie zezwalała wówczas wykorzystywana aplikacja – mówi Tomasz Jenda.

OCZEKIWANIA

Klient oczekiwał systemu, który pozwoli na wprowadzenie dodatkowych danych, zwiększenie bazy towarowej i prowadzenie ewidencji sprzedaży. Zdecydowano się na oprogramowanie SYMFONIA®, ponieważ spełniało wszystkie wymogi, producent dbał o jego uaktualnienia, a to ze względu na strategię rozwoju firmy miało bardzo duże znaczenie.

Współpraca z SYMFONIĄ® i firmą MAP solutions rozpoczęła się od zakupu w lipcu 1999 roku modułów: Płace, Sprzedaż, Środki Trwałe i Faktura Pro. W ciągu kolejnych lat, w miarę rozwoju firmy, rozbudowywano system o kolejne rozwiązania: Analizy Finansowe Premium, Kadry i Płace Premium, Środki Trwałe Premium, Finanse i Księgowość Forte, Środki Trwałe Forte, Handel Premium, Handel Forte, aplikację Nasz Bank.
Moduły Analizy Finansowe, Kadry i Płace, Środki Trwałe, Finanse i Księgowość, Handel Forte wspierają działy księgowe i sprzedaży, Handel użytkowany jest w 24 sklepach firmowych.
– Do obsługi naszych sklepów firmowych wybraliśmy aplikację Handel, ponieważ pozwoliła na połączenie sprzedaży z aplikacją Finanse i Księgowość – mówi Tomasz Jenda.

MAGAZYN i SKLEPY

W 2006 roku firma BARTEK S.A. postanowiła usprawnić funkcjonowanie magazynu, do którego przychodził towar, jak również był wydawany na sklepy firmowe. Kolektory i kody kreskowe, zaproponowane przez Dział Rozwiązań Indywidualnych spełniły te oczekiwania.

– Magazyn korzysta z kolektorów  sczytujących kody kreskowe, co pozwoliło na wyeliminowanie ręczne prowadzenia magazynu, poprawiło wydajność i wyeliminowało błędy popełniane przez pracowników, podczas ręcznego wpisywania danych – mówi Mariusz Partyka, Wiceprezes i Dyrektor Działu Rozwiązań Indywidualnych MAP solutions.
Kolektory sczytują bezpośrednio do systemu kody kreskowe, w których zaszyta jest numeracja obuwia, dzięki temu praca przebiega sprawnie. Kody kreskowe drukowane są na pojedyncze buty jak i opakowania zbiorcze.
Aplikacja Handel Premium znalazła zastosowanie w 24 sklepach firmowych. Pomiędzy programami Handel Premium znajdującymi się w sklepach firmowych, a Handlem Forte wdrożonym w centrali następuje automatyczna wymiana danych. Informacja o sprzedanych produktach wraca do centrali i jest agregowana z podziałem na sklepy i regiony, w których zostały sprzedane. Obsługa w sklepie firmowym wykonuje raporty sprzedażowe 4-5 razy dziennie i przesyła do centrali.
System SYMFONIA® Handel Forte został skonfigurowany także pod kątem obsługi sklepu internetowy.
– Bezpośrednio z adresu IP z jakiego zostało wysłane zamówienie, można wypełnić numer przesyłki. Numer przewozowy jest wysyłany do sklepu Internetem – wyjaśnia Adrian Jaroń, Programista MAP solutions.
Zastosowanie Systemu SYMFONIA® bardzo ułatwiło pracę kolejnym działom, usprawniło kontakty z i odbiorcami towarów.
– Było to pierwsze wdrożenie, podczas którego zastosowaliśmy kolektory. Firma Bartek przeszła wówczas z ewidencji zeszytowej na komputerową – mówi Mariusz Partyka.

PLANY

Pracownicy firmy BARTEK S.A. są zadowoleni z wdrożonego systemu. Podjęto decyzję o dalszym rozwoju oprogramowania i przejściu na aplikację Handel Forte 2010.
– SYMFONIA® znacząco usprawniła naszą pracę i dlatego też, nie zamierzamy rezygnować z aplikacji, a aktywnie ją rozwijać i wspomagać pracę kolejnych działów. Po wprowadzeniu aplikacji Handel 2010, będziemy mieli możliwość analizowania sprzedaży w sklepach. Pozwoli nam także  przeprowadzać wnikliwą analizę pod kątem rozmiarów, modelów, kolorów itp. – mówi Tomasz Jenda.
Dział Rozwiązań Indywidualnych zaproponował szereg dodatkowych funkcjonalności.  – Firma zdecydowała się na dodatkowe wymiary analityczne do towarów: producent, kolor, grupa, płeć. Dzięki temu użytkownik otrzymała dodatkowy mechanizm do zarządzania dużej bazy indeksów towarowych, a po wprowadzeniu powyższych informacji będzie możliwość analizowania stanów magazynowych, z uwzględnieniem interesujących danych. Pozwoli to na prognozowanie np.: jaki kolor czy rozmiar  butów dla dziewczynek sprzeda się wiosną w danym regionie – wyjaśnia Mariusz Partyka.
Zgodnie z życzeniem klienta, wymiana danych między centralą a sklepami będzie przebiegała automatycznie.

Firma BARTEK S.A. jest jednym z kluczowych klientów MAP solutions Sp. z o.o. – Chciałbym, aby nasza współpraca nadal układała się tak pomyślnie, jak do tej pory. Mam nadzieję, że MAP solutions będzie nadal w stanie sprostać oczekiwaniom rozwijającej się firmy – podsumowuje Piotr Groszyk, Prezes MAP solutions Sp. z o.o.

Inne wdrożenia, które mogą cię zainteresować

Szewczyk Sp. J.

Branża: wynajem budynków i nauka jazdy Wdrożone oprogramowanie: Comarch ERP Optima (więcej…)

czytaj więcej

Fraikin Polska Sp. z o.o.

Branża: Wdrożone oprogramowanie: Sage Symfonia ERP (Forte) Nasz Bank Rozwiązania indywidualne Dzierżawa serwera (więcej…)

czytaj więcej

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Podaj numer telefonu i adres email, skontaktujemy się!

oddzwonimy!

Dziękujemy za zostawienie swojego numeru telefonu!

Oddzwonimy jak najszybciej.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zobacz naszą politykę prywatności

Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu MAP solutions Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem Leśna 5b w Legionowie. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Zamknij