Branża: obuwnicza – produkcja i sprzedaż (sieć sklepów)
Wdrożone oprogramowanie:
10 lat udanej współpracy
SYMFONIA® była pierwszym, w pełni profesjonalnym programem do zarządzania firmą, jakie zostało zastosowane w firmie BARTEK S.A. Odczuwalne korzyści biznesowe wynikające z wdrożenia modułów zaowocowały dalszym rozwojem oprogramowania w przedsiębiorstwie i wieloletnią współpracą z MAP solutions Sp. z o.o.
MAP solutions Sp. z o.o. z firmą BARTEK S.A. współpracuje od ponad 10 lat. Producent obuwia dla dzieci korzysta z oprogramowania SYMFONIA® i wraz z rozwojem firmy, rozbudowuje je o dodatkowe aplikacje oraz rozwiązania deweloperskie.
Firma BARTEK S.A. z siedzibą w Mińsku Mazowieckim produkuje i sprzedaje obuwie dziecięce, w trzech grupach wielkościowych: poniemowlęcej, przedszkolnej oraz szkolnej. Szczególną dbałość przykłada do tego, by produkowane obuwie było elastyczne i miękkie, jednocześnie zgodne z najnowszymi trendami mody, oraz aby stopa dziecka czuła się w nim komfortowo i prawidłowo się rozwijała. Producent podkreśla, że podczas wykonywania butów wykorzystywane są rozwiązania konstrukcyjne zgodne z wymogami anatomicznymi stopy dziecka. Starania firmy w zakresie zapewnienia obuwiu komfortu użytkowania, trwałości oraz walorów estetycznych zostały docenione przez lekarzy ortopedów i rodziców. Obuwie posiada pozytywne opinie Instytutu Przemysłu Skórzanego w Łodzi/Oddział w Krakowie oraz akceptację Instytutu Matki i Dziecka, placówki dbającej o zdrowie dzieci. Zdobyło również szereg prestiżowych nagród branżowych.
Sklepy firmowe BARTKA znajdują się na terenie całej Polski. Przed wdrożeniem oprogramowania SYMFONIA®, firma korzystała z prostego modułu zbudowanego w technologii DOS. Nie był on współmierny z potrzebami prężnie rozwijającej się firmy, dlatego rozpoczęto poszukiwanie oprogramowania, rozbudowanego, pozwalającego na dostosowanie do coraz to nowych potrzeb.
– Korzystaliśmy z systemu, który pozwalał na wykonywanie prostych operacji, nie pozwalał jednak na współpracę z kolektorami danych i kodami kreskowymi – mówi Tomasz Jenda, Dyrektor Handlowy firmy BARTEK S.A.
– Przed wdrożeniem oprogramowania SYMFONIA® korzystaliśmy z programu, który nie pozwalał na przeprowadzenie szeregu operacji. Firma zaczęła się rozwijać i to wymusiło poszukiwanie sprawdzonego oprogramowania, które mogło współpracować z otwieranymi przez firmę sklepami – mówi Grażyna Michalska, Główna Księgowa firmy BARTEK S.A.
Kiedy zaczynano współpracę z MAP solutions, firma BARTEK nie miała jeszcze tak rozbudowanych struktur sprzedażowych, jak obecnie. Niemniej jednak, firmie zależało na wysokiej jakości obsługi klientów i usprawnieniu pracy rozwijających się działów.
– Zależało nam przede wszystkim na tym, aby przyspieszyć obsługę klientów oraz naszych wszystkich kontrahentów. Chcieliśmy usprawnić także proces wystawiania dokumentów sprzedażowych i pracę magazynu – mówi Paweł Rawski, Główny Informatyk firmy BARTEK S.A.
– System musiał współpracować także z działem handlowym i księgowym w zakresie sprzedaży, a na to nie zezwalała wówczas wykorzystywana aplikacja – mówi Tomasz Jenda.
Klient oczekiwał systemu, który pozwoli na wprowadzenie dodatkowych danych, zwiększenie bazy towarowej i prowadzenie ewidencji sprzedaży. Zdecydowano się na oprogramowanie SYMFONIA®, ponieważ spełniało wszystkie wymogi, producent dbał o jego uaktualnienia, a to ze względu na strategię rozwoju firmy miało bardzo duże znaczenie.
Współpraca z SYMFONIĄ® i firmą MAP solutions rozpoczęła się od zakupu w lipcu 1999 roku modułów: Płace, Sprzedaż, Środki Trwałe i Faktura Pro. W ciągu kolejnych lat, w miarę rozwoju firmy, rozbudowywano system o kolejne rozwiązania: Analizy Finansowe Premium, Kadry i Płace Premium, Środki Trwałe Premium, Finanse i Księgowość Forte, Środki Trwałe Forte, Handel Premium, Handel Forte, aplikację Nasz Bank.
Moduły Analizy Finansowe, Kadry i Płace, Środki Trwałe, Finanse i Księgowość, Handel Forte wspierają działy księgowe i sprzedaży, Handel użytkowany jest w 24 sklepach firmowych.
– Do obsługi naszych sklepów firmowych wybraliśmy aplikację Handel, ponieważ pozwoliła na połączenie sprzedaży z aplikacją Finanse i Księgowość – mówi Tomasz Jenda.
W 2006 roku firma BARTEK S.A. postanowiła usprawnić funkcjonowanie magazynu, do którego przychodził towar, jak również był wydawany na sklepy firmowe. Kolektory i kody kreskowe, zaproponowane przez Dział Rozwiązań Indywidualnych spełniły te oczekiwania.
– Magazyn korzysta z kolektorów sczytujących kody kreskowe, co pozwoliło na wyeliminowanie ręczne prowadzenia magazynu, poprawiło wydajność i wyeliminowało błędy popełniane przez pracowników, podczas ręcznego wpisywania danych – mówi Mariusz Partyka, Wiceprezes i Dyrektor Działu Rozwiązań Indywidualnych MAP solutions.
Kolektory sczytują bezpośrednio do systemu kody kreskowe, w których zaszyta jest numeracja obuwia, dzięki temu praca przebiega sprawnie. Kody kreskowe drukowane są na pojedyncze buty jak i opakowania zbiorcze.
Aplikacja Handel Premium znalazła zastosowanie w 24 sklepach firmowych. Pomiędzy programami Handel Premium znajdującymi się w sklepach firmowych, a Handlem Forte wdrożonym w centrali następuje automatyczna wymiana danych. Informacja o sprzedanych produktach wraca do centrali i jest agregowana z podziałem na sklepy i regiony, w których zostały sprzedane. Obsługa w sklepie firmowym wykonuje raporty sprzedażowe 4-5 razy dziennie i przesyła do centrali.
System SYMFONIA® Handel Forte został skonfigurowany także pod kątem obsługi sklepu internetowy.
– Bezpośrednio z adresu IP z jakiego zostało wysłane zamówienie, można wypełnić numer przesyłki. Numer przewozowy jest wysyłany do sklepu Internetem – wyjaśnia Adrian Jaroń, Programista MAP solutions.
Zastosowanie Systemu SYMFONIA® bardzo ułatwiło pracę kolejnym działom, usprawniło kontakty z i odbiorcami towarów.
– Było to pierwsze wdrożenie, podczas którego zastosowaliśmy kolektory. Firma Bartek przeszła wówczas z ewidencji zeszytowej na komputerową – mówi Mariusz Partyka.
Pracownicy firmy BARTEK S.A. są zadowoleni z wdrożonego systemu. Podjęto decyzję o dalszym rozwoju oprogramowania i przejściu na aplikację Handel Forte 2010.
– SYMFONIA® znacząco usprawniła naszą pracę i dlatego też, nie zamierzamy rezygnować z aplikacji, a aktywnie ją rozwijać i wspomagać pracę kolejnych działów. Po wprowadzeniu aplikacji Handel 2010, będziemy mieli możliwość analizowania sprzedaży w sklepach. Pozwoli nam także przeprowadzać wnikliwą analizę pod kątem rozmiarów, modelów, kolorów itp. – mówi Tomasz Jenda.
Dział Rozwiązań Indywidualnych zaproponował szereg dodatkowych funkcjonalności. – Firma zdecydowała się na dodatkowe wymiary analityczne do towarów: producent, kolor, grupa, płeć. Dzięki temu użytkownik otrzymała dodatkowy mechanizm do zarządzania dużej bazy indeksów towarowych, a po wprowadzeniu powyższych informacji będzie możliwość analizowania stanów magazynowych, z uwzględnieniem interesujących danych. Pozwoli to na prognozowanie np.: jaki kolor czy rozmiar butów dla dziewczynek sprzeda się wiosną w danym regionie – wyjaśnia Mariusz Partyka.
Zgodnie z życzeniem klienta, wymiana danych między centralą a sklepami będzie przebiegała automatycznie.
Firma BARTEK S.A. jest jednym z kluczowych klientów MAP solutions Sp. z o.o. – Chciałbym, aby nasza współpraca nadal układała się tak pomyślnie, jak do tej pory. Mam nadzieję, że MAP solutions będzie nadal w stanie sprostać oczekiwaniom rozwijającej się firmy – podsumowuje Piotr Groszyk, Prezes MAP solutions Sp. z o.o.
Branża: transportowa (spedycja) i dodatkowa działalność usługowo-handlowa Wdrożone oprogramowanie: Sage Symfonia Kursy NBP Rozwiązania indywidualne (więcej…)
czytaj więcejBranża: Biuro Rachunkowe Wdrożone oprogramowanie: Comarch ERP Optima Handel, Comarch ERP Optima CRM, Comarch OCR Biuro Rachunkowe Łysik Bożena powstało w 2006 roku, posiada licencję ministra finansów nr 11793/2005. Świadczy...
czytaj więcej