15.05.2023
Definicja zaczerpnięta z Wikipedia.pl brzmi: Business Intelligence (BI), oznacza proces przekształcania danych w informacje, a informacji w wiedzę, która może być wykorzystana do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa. Termin business intelligence może oznaczać również analitykę biznesową.
Systemy business intelligence BI to narzędzia, oprogramowanie i rozwiązania analityczne pozwalające na zbieranie danych operacyjnych i finansowych z różnych źródeł w firmie oraz przetwarzanie ich na ułatwiające interpretację i podejmowanie decyzji raporty. Systemy Business Intelligence pozwalają na świadome kierowanie przedsiębiorstwem w oparciu o twarde dane i wskaźniki KPI. Zwiększają konkurencyjność firmy. Analizy i raporty w postaci tabel i wykresów tworzone dzięki narzędziom Business Intelligence pozwalają na uzyskanie informacji o dowolnie wybranym dziale firmy w szybki sposób. Sukces firmy jest zależny od podejmowania racjonalnych decyzji na podstawie danych liczbowych. Dzięki narzędziom do zbierania danych, narzędziom analitycznym do ich przetworzenia i przedstawienia w formie zestawień zyskujesz przewagę biznesową.
Dostępność danych – narzędzia business intelligence oferują swobodny dostęp do danych z różnych źródeł. Widoczność danych można kontrolować dostępem dla różnych grup odbiorców z podziałem na role w firmie.
Oszczędność czasu – wykluczenie ręcznego tworzenia raportów pozwala zaoszczędzić czas i przeznaczyć go na analizy raportów.
Analizy danych – Automatyzacja i standard raportów – generowanie raportów i formularzy z dostosowanych do potrzeb firmy szablonów pozwala na jednolity przejrzysty wygląd, co ułatwia kontrolę wewnętrzną.
Elastyczność – systemy BI pozwalają na dowolne definiowanie i modyfikację danych niezbędnych do tworzenia prognoz i stosowania wybranych KPI (Key Performance Indicators).
Wzrost rentowności – Business Intelligence przekłada się wprost na lepsze wyniki finansowe poprzez trafniejsze i szybciej podejmowane decyzje oraz udrożnienie procesów.
Predykcje – modelowanie i przewidywanie zagrożeń i szans to baza nowoczesnego zarządzania w takich działach jak sprzedaż, logistyka, administracja, produkcja, marketing, HR.
Dzięki systemom Business Intelligence firmy zyskują wiedzę przekładającą się na oszczędności i zwiększenie produktywności. Celem jest poprawa wyników i eliminacja potencjalnych zagrożeń. System sam przetwarza pobrane z konkretnego źródła informacje i pokazuje je w postaci raportów (tabel i wykresów) umożliwiających analizę i trafne decyzje.
Dla każdej firmy, która chce opierać decyzje o twarde dane, przyspieszyć proces zbierania i przetwarzania danych w skuteczne raporty ułatwiające analizę i podejmowanie trafnych decyzji. Wprowadzenie oprogramowania Business Intelligence może wpłynąć pozytywnie na wyniki każdej firmy. Zaawansowana analityka biznesowa jest dostępna dla firm różnej wielkości.
Według badań przeprowadzonych w Europie i Ameryce Północnej firmy średniej wielkości (średnie roczne przychody na poziomie 40 mln dolarów), dzięki analizie wysokiej jakości danych mogą spodziewać się wzrostu przychodów netto o 35%.
Dział sprzedaży – szybko uzyskuje, przetwarza i analizuje dane sprzedażowe, dane kontrahentów, realizację budżetów, trendy i zagrożenia.
Dział kontrolingu – idealne dopasowanie raportów, tworzenie analiz na podstawie własnych grup kosztów i przychodów. Szybki dostęp do danych z różnych obszarów biznesowych firmy bez angażowania w ich otrzymanie innych osób.
Zarząd – pełny wgląd w aktualny stan finansowy firmy. Kontrola wskaźników biznesowych, dostęp do danych w czasie rzeczywistym, czytelne dane opracowane wg 200 predefiniowanych analiz biznesowych, interaktywne eksplorowanie danych w dowolny sposób na różnym poziomie szczegółowości.
Każda firma w zależności od rodzaju działalności może zbierać i przetwarzać dzięki BI wszystkie dane, jakich potrzebuje.
Co zyskujemy dzięki BI:
– automatyzację analizy informacji oraz łatwość jej przekazywania;
– dostęp do indywidualnych analiz np. realizacji planu sprzedaży, rentowności promocji, informacji o kontrahentach;
– nadzór nad realizacją budżetu np. szybki wgląd w realizację założonej sprzedaży przez handlowców, sprawdzenie, jakie produkty cieszą się największą popularnością, gdzie jest zagrożenie wykonania budżetu;
– możliwość rejestrowania dodatkowych informacji w systemach księgowych i tworzenie analiz wg dodatkowych wymiarów niezależnie od planu kont;
– szybkie tworzenie analiz i raportów np. księgowych w postaci czytelnej dla innych działów w firmie;
– wyznaczenie poziomów dostępu do różnych obszarów danych i analiz dla odpowiednich osób w firmie;
– dostęp do danych w czasie rzeczywistym pozwalający na szybie reagowanie na trendy i szanse rynkowe oraz rozpoznanie zagrożeń;
– wygodny transfer danych do wybranych formatów.
Działamy nieprzerwanie od 1992 roku. Przed zaproponowaniem ostatecznego rozwiązania dokonujemy analizy biznesowej potrzeby firmy i wykorzystywane źródła danych, już na tym etapie możemy wskazać obszary warte mierzenia i optymalizacji.
Wdrażamy Business intelligence wraz z systemami Comarch ERP Optima oraz Symfonia ERP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zobacz naszą politykę prywatności
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu MAP solutions Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem Leśna 5b w Legionowie. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.