Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość wersja 2020.1 wydana

Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość wersja 2020.1 wydana

Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość wersja 2020.1 wydana

21.11.2019

Nowa wersja Sage Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość o numerze 2020.1 jest już gotowa do pobrania.

W wydaniu po aktualizacjach znalazła się m.in. Obsługa Białej Listy podatników VAT i Metody Podzielonej Płatności.

Wprowadzono w programie zmiany wspierające użytkownika w pilnowaniu prawidłowości rozliczeń transakcji i weryfikacji danych rachunków bankowych kontrahentów, w związku z wymogiem dochowania należytej staranności przy transakcjach od kwoty 15.000 zł.

Zmiany funkcjonalne obejmują:

  • Archiwum Sprawdzeń, które prezentuje historię wykonywanych weryfikacji danych kontrahentów z białą listą Krajowej Administracji Skarbowej
    • Zawiera Pole szybkiego wyszukiwania wpisanej frazy we wszystkich polach wyświetlanej tabeli,
    • Umożliwia tworzenie bardziej złożonych kryteriów wyszukiwania.
  • Parametry pracy
    • Dodano parametr: Limit  gotówkowy (domyślnie 15.000,00 zł.). Parametr wspiera użytkownika w pilnowaniu aby transakcje od tej kwoty realizowane były za pośrednictwem rachunku bankowego.
  • Rachunki Bankowe
    • Weryfikacja konta bankowego zapisanego w oknie Kontrahenta (przycisk: Sprawdź)
    • Wyniki sprawdzenia
      • zapisuje się Archiwum sprawdzeń
      • jest prezentowany w oknie Kontrahenta w nowych polach Status i Data weryfikacji.
  • Rejestr zakupu i księga – dla zapisów kosztów oraz wzorów księgowania 
    • Dodane zostały pola wyboru:
      • Rejestr podatników – oznacza, że prowadząc rozrachunki dla tego dokumentu oczekiwany jest rachunek bankowy kontrahenta zweryfikowany z rejestrem podatników Krajowej Administracji Skarbowej. Pole jest automatycznie zaznaczone dla dokumentów przekraczających lub równych kwocie (domyślnie 15.000,00 zł) określonej w parametrze Limit gotówkowy. Informacja o oznaczeniu dokumentu tym parametrem prezentowana będzie w kolumnie Rej. w oknie listy dokumentów oraz listy rozrachunków.
      • MPP – oznacza, że płatności dokumentu należy wykonać z wykorzystaniem mechanizmu podzielonej płatności. Oznaczenie stosowane jest dla dokumentów, których obsługa w ten sposób wynika z obowiązujących przepisów.
      • MPP dobrowolny – pozwala dodatkowo oznaczyć dokument informacją, że obsługa mechanizmem podzielonej płatności wynika z dobrowolnej decyzji podatnika. Pole jest aktywne po zaznaczeniu pola MPP.
    • Dodano możliwość wyszukiwania dokumentów oznaczonych znacznikami
      • Rejestr Podatników
      • MPP – mechanizm podzielonej płatności
  • Rejestr sprzedaży i księga – Dla zapisów przychodów oraz ich wzorów księgowania
    • Dodano pole wyboru MPP oznaczające dokument do obsługi mechanizmem podzielonej płatności.
    • Dodano możliwość wyszukiwania dokumentów oznaczonych znacznikami
      • MPP – mechanizm podzielonej płatności
  • Kartoteka pieniędzy
    • Umożliwia grupowe zweryfikowanie poprawności rachunków bankowych dla wybranych rozrachunków z białą listą podatników VAT
    • Dodana została kolumna prezentująca – czy rachunek bankowy należy zweryfikować w rejestrze podatników VAT
    • Dodano możliwość wyszukiwania płatności oznaczonych znacznikami :
      • Rejestr Podatników – umożliwia filtrowanie według wartości kolumny Rej.
      • MPP – umożliwia filtrowanie płatności według ustawień w polach MPP, MPP dobrowolny.
  • Dodano możliwość wskazania rachunku bankowego dla zobowiązań z kontrahentem.

Pakiet instalacyjny aplikacji Sage Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość 2020.1 znajduje się TUTAJ.

Szczegółowy opis zmian znajduje się TUTAJ.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Podaj numer telefonu i adres email, skontaktujemy się!

oddzwonimy!

Dziękujemy za zostawienie swojego numeru telefonu!

Oddzwonimy jak najszybciej.