Zakład Robót Ogólnobudowlanych Stanisław Repiński

Branża: transportowa i budowlana (spedycja, roboty ogólnobudowlane, markety z elektronarzędziami)

Wdrożone oprogramowanie:

Pod pełną kontrolą Symfonii

Przedsiębiorstwo Stanisława Repińskiego z Kościerzyny to jeden z liderów rynku budowlanego i transportowego w północnej części Polski. Założony w 1989 roku Zakład Robót Ogólnobudowlanych stał się fundamentem rozwoju rodzinnej działalności, która obecnie koncentruje się na realizacji różnego rodzaju inwestycji, handlu detalicznym i hurtowym profesjonalnych elektronarzędzi, spedycji, przewozach krajowych i międzynarodowych. Prężnie rozwijająca się firma potrzebowała sprawdzonego oprogramowania, zapewniającego sprawną obsługę klientów i bieżącą kontrolę przepływów finansowych.

Rozwój wymusił zmiany

Przedsiębiorstwo Stanisława Repińskiego funkcjonuje w trzech branżach: budowlanej, handlu detalicznym i hurtowym oraz transportowej.
Zakład Robót Ogólnobudowlanych w ciągu dwudziestu lat istnienia zrealizował wiele znaczących inwestycji. Jedną z ostatnich jest budowa Hotelu SPA Bazuny położonego w Kościerzynie, 50 km od Gdańska.  Firma była także wykonawcą m.in. salonu firmowego firmy Ronkowski, siedziby Nadleśnictwa Kolbudy, hali widowiskowo-sportowej „Sokolnia” w Kościerzynie oraz hotelu w Szarlocie.
Repiński Transport  zajmuje się spedycją oraz przewozami krajowymi i międzynarodowymi. Firma posiada ponad trzydziesto samochodową flotę o ładowności od 1 do 30 ton.
Market Narzędziowy prowadzi handel detaliczny i hurtowy profesjonalnych elektronarzędzi firm Festool, Protool, Metabo, Makita, Bosch. W jego ofercie znajdują się także m.in. maszyny stolarskie, narzędzia pneumatyczne, sprężarki, wkręty, śruby, gwoździe, profesjonalne systemy mocowania, narzędzia ręczne.

– Głównym motywem zmiany oprogramowania była chęć odzyskania pełnej kontroli nad rozrastającą się firmą. Chcieliśmy, aby system był ujednolicony, a wszelkie transakcje czytelne – mówi Stanisław Repiński, założyciel i prezes firmy.
System wykorzystywany wówczas w firmie, wykonany w technologii DOS nie był w stanie spełnić wymogów związanych z dynamicznym rozwojem firmy i rozstającymi się strukturami. Nowy system musiał wspierać wszystkie obszary jej funkcjonowania, a właścicielowi firmy zależało przede wszystkim na sprawnym dostępie do danych i efektywnej kontroli przepływów finansowych. Poza tym, producent oprogramowania nie rozwijał go od dłuższego czasu i zaczęło brakować wielu funkcjonalnych modułów.
Oprogramowanie Symfonia  spełniało wszystkie stawiane mu wymogi. Jego wdrożenie przeprowadziła firma MAP solutions Sp. z o.o.
– Rozpoczęliśmy poszukiwania znanego i sprawdzonego oprogramowania, a także integratora, któremu moglibyśmy powierzyć przeniesienie danych do nowego systemu. Wybraliśmy firmę MAP solutions i nie bez znaczenia była tu czołowa pozycja firmy wśród partnerów producenta oprogramowania – mówi Stanisław Repiński.

Właściwa decyzja

Nowy system musiał wspierać wszystkie obszary funkcjonowania firmy i zapewnić szybki dostęp do informacji o przeprowadzanych transakcjach.
– Zależało mi na dostępie do danych o przeprowadzanych transakcjach w dwóch oddalonych od siebie marketach narzędziowych. Nie mogłem dopuścić do tego, aby klient zakupił w jednym z nich towar z odroczonym terminem płatności i zrobił to ponownie w drugim markecie. Musieliśmy zadbać o efektywniejszą kontrolę wszystkich prowadzonych przepływów finansowych i zapewnić  sobie szybki dostęp do danych o transakcjach – wyjaśnia Stanisław Repiński.
Wprowadzenie oprogramowania zostało poprzedzone analizą przedwdrożeniową obejmującą zdefiniowanie potrzeb firmy, harmonogram  oraz charakterystykę wdrożenia.
– Zanim klient zwrócił się do nas, znał bardzo dobrze swoje potrzeby. Aby móc spełnić wszystkie jego oczekiwania przeprowadziliśmy analizę przedwdrożeniową i dopiero wówczas mogliśmy zaproponować właściwe rozwiązania – mówi Mariusz Partyka, Dyrektor Działu Rozwiązań Indywidualnych MAP solutions Sp. z o.o.
Najwłaściwsze okazało się wdrożenie Systemu Zarządzania Forte: Finanse i Księgowość, Handel, Środki Trwałe, Kadry i Płace oraz aplikacji Nasz Bank, usprawniającej komunikację pomiędzy programami Symfonia, a bankami obsługującymi rachunki firmowe.
Dział Rozwiązań Indywidualnych MAP solutions zaproponował także szereg rozwiązań, które zaspokoiły wszystkie oczekiwania biznesowe klienta i pozwoliły na sprawną wymianę danych w dwóch oddalonych od siebie marketach z narzędziami.
– Klientowi zależało na tym, by mógł odbywać się eksport rozliczeń dokumentów z FKF do drugiej lokalizacji wraz z rozliczeniem dokumentów sprzedaży – wyjaśnia Sławomir Groszyk, Dyrektor Działu Wdrożeń MAP solutions.
Eksport dokumentów z systemu handlowego odbywa się w oddalonym markecie z wykorzystaniem standardowych mechanizmów wymiany danych wbudowanych w oprogramowanie Symfonia. Użytkownik wysyła dokumenty sprzedaży i magazynowe do księgowości. Integracja rozrachunków odbywa się automatycznie. System finansowo – księgowy automatycznie generuje i wysyła stany rozliczeń dokumentów, które również automatycznie zostają wczytane do systemu handlowego w czasie rzeczywistym.

Rozwiązania dodatkowe

W oddalonych od siebie marketach wprowadzono także automatyczną synchronizację kartotek towarów i kontrahentów, która automatycznie uzupełnia wszystkie brakujące pozycje.
Firma Stanisława Repińskiego korzysta także z modułu Ofertowanie, umożliwiającego sprawne tworzenie, ewidencjonowanie, edytowanie, wyszukiwanie i  drukowanie ofert. Pozwala on także wygenerować z zatwierdzonej oferty zamówienie, na podstawie którego dalej prowadzona jest transakcja z klientem.
Pracę magazynu usprawnia zaś raport „Zamówienia własne na podstawie obcych”, który pozwala na sprawne uzyskanie informacji o brakujących towarach na magazynie. Na podstawie wprowadzonych do systemu zamówień od klientów oraz aktualnych stanów magazynowych, system wygeneruje dokumenty zamówienia na brakujące pozycje do dostawców. Dokumenty te, tzw. „zamówienia własne”, są powiązane z dokumentami źródłowymi, tzw. „zamówieniami  obcymi”.
Umożliwia to kontrolę, a także bieżące dostarczanie informacji jaki towar, dla jakiego odbiorcy, kiedy będzie dostarczony.

Wdrożenie

Wdrożenie całego systemu składało z trzech etapów, zakończonych konfiguracją i parametryzacją oprogramowania, przeniesieniu danych, instalacji dodatkowych składników oprogramowania, a także ustaleniu nowego przebiegu procesów dotyczących działania programu.
Wdrożenie nowego oprogramowania wraz z przeszkoleniem pracowników trwało pięć miesięcy. System, jak zapewnia Stanisław Repiński, sprawdza się i w najbliższej przyszłości, będzie rozwijany. Właścicielowi zależy na wprowadzeniu modułu pozwalającego na badanie rentowności wszystkich prowadzonych działań. Firma planuje uruchomienie także sklepu internetowego. Wdrożony system będzie wymagał integracji z wprowadzonymi rozwiązaniami.

Inne wdrożenia, które mogą cię zainteresować

Rhenus Logistics S.A.

Branża: transport - logistyka Wdrożone oprogramowanie: Symfonia ERP Inteli HR (więcej…)

czytaj więcej

IMPORT-EXPORT Przemysław Stefaniuk

Branża: transportowa (spedycja) i dodatkowa działalność usługowo-handlowa Wdrożone oprogramowanie: Sage Symfonia Kursy NBP Rozwiązania indywidualne (więcej…)

czytaj więcej

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Podaj numer telefonu i adres email, skontaktujemy się!

oddzwonimy!

Dziękujemy za zostawienie swojego numeru telefonu!

Oddzwonimy jak najszybciej.

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zobacz naszą politykę prywatności

Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu MAP solutions Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem Leśna 5b w Legionowie. Pliki cookies wykorzystywane są w celu: tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu; „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu; W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Zamknij